Repozytorium Theo-logos

Kompetencje emocjonalne nauczyciela religii jako warunek skutecznej katechizacji młodzieży

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zellma, Anna
dc.date.accessioned 2023-11-13T12:51:35Z
dc.date.available 2023-11-13T12:51:35Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2005, T. 52, z. 6, s. 263-276. pl_PL
dc.identifier.issn 1233-1457
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/11500
dc.description Tłumaczenie streszczenia / Translated by Tadeusz Karłowicz. pl_PL
dc.description.abstract A religion teacher has the leading place among the factors conditioning efficient catechization of young people. His personality and pedagogical competence determine realizalion of the assumptions of religion teaching at school, at the same time determining the quality of his relations with the pupils. In the area of this educational-didactic influence a special place is occupied by the teacher’s ability to have insight into his own emotions and to express them in a mature way, as well as to understand affective States of the educated youths. The analyses undertaken in the article attempt obtaining an answer to the question: what kind of emotional compétence of a religion teacher conditions effective catechization of young people? In connection with the study problem formulated in this way the author tried to show the following items: 1) psychological-pedagogical characteristics of a religion teacher’s emotional competence; 2) usefulness of this competence in catechetic work with young people; 3) the influence of a religion teacher’s emotional awareness on efficiency of the process of catechization of young people. Attention was also paid to the possibilities of using emotional competence in the course of a religion lesson by the catechist. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject nauczyciele religii pl_PL
dc.subject kompetencje emocjonalne nauczyciela religii pl_PL
dc.subject dojrzałość emocjonalna nauczyciela religii pl_PL
dc.subject dojrzałość pl_PL
dc.subject dojrzałość emocjonalna pl_PL
dc.subject katechizacja młodzieży pl_PL
dc.subject nauczyciele pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject katechizacja pl_PL
dc.subject młodzież pl_PL
dc.subject kompetencje emocjonalne pl_PL
dc.subject emocje pl_PL
dc.subject psychika pl_PL
dc.subject psychologia pl_PL
dc.subject religion teachers pl_PL
dc.subject religion teacher’s emotional competence pl_PL
dc.subject religion teacher’s emotional maturity pl_PL
dc.subject maturity pl_PL
dc.subject emotional maturity pl_PL
dc.subject catechization of young people pl_PL
dc.subject teachers pl_PL
dc.subject religion pl_PL
dc.subject catechization pl_PL
dc.subject youth pl_PL
dc.subject emotional competence pl_PL
dc.subject psyche pl_PL
dc.subject psychology pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject catechesis pl_PL
dc.subject teachers of religion pl_PL
dc.subject emotions pl_PL
dc.title Kompetencje emocjonalne nauczyciela religii jako warunek skutecznej katechizacji młodzieży pl_PL
dc.title.alternative Emotional Competence of a Religion Teacher as a Condition of Efficient Catechization of Young People pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas