Repozytorium Theo-logos

Medialna sfera publiczna według Jürgena Habermasa

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Ochman, Andrzej
dc.date.accessioned 2023-03-16T14:22:39Z
dc.date.available 2023-03-16T14:22:39Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Studia Paradyskie, 2015, t. 25, s. 147-168. pl_PL
dc.identifier.issn 0860-8539
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5270
dc.description.abstract Osiemnastowieczna sfera publiczna o charakterze mieszczańsko-obywatelskim jest dla Jürgena Habermasa najdoskonalszą formą sfery publicznej. W początkach XIX w. nastąpił jednak jej powolny rozpad, w wyniku którego wystąpiła diametralna zmiana najważniejszych elementów decydujących wcześniej o jej idealnym charakterze. Opracowanie przedstawia nowo ukształtowaną medialną sferę publiczną, której najistotniejszymi elementami są m.in.: pseudo-publiczność, pseudo-prywatność, konsumpcjonizm, manipulacja, brak dyskursu publicznego, społeczna apatia, bierność, utrata zdolności pośredniczenia. Sfera publiczna, cechująca się wymienionymi przymiotami, stała się sprywatyzowaną przestrzenią, w której liczą się głównie cele prywatne ukierunkowane na zysk. pl_PL
dc.description.abstract What for Habermas is the summit in the understanding of the public sphere, he finds in the eighteenth century as a form of bourgeois-civic sphere. However, in the early nineteenth century, there is a slow disintegration. Key elements of the ideal of the sphere are converted to its reverse. The public sphere dominated by the media according to Habermas means: quasi-public, quasi-privacy, consumerism, manipulation, lack of public discourse, social apathy, passivity, loss of ability to mediate etc. This is no longer the public sphere but a privatized one, for private purposes and profits. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej pl_PL
dc.rights Attribution-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject sfera publiczna pl_PL
dc.subject public sphere pl_PL
dc.subject filozofia pl_PL
dc.subject philosophy pl_PL
dc.subject filozofia polityczna pl_PL
dc.subject political philosophy pl_PL
dc.subject polityka pl_PL
dc.subject politics pl_PL
dc.subject Jürgen Habermas pl_PL
dc.subject media pl_PL
dc.subject manipulacja pl_PL
dc.subject konsumpcjonizm pl_PL
dc.subject państwo pl_PL
dc.subject pseudo-publiczność pl_PL
dc.subject wpływy pl_PL
dc.subject manipulation pl_PL
dc.subject consumerism pl_PL
dc.subject state pl_PL
dc.subject quasi-public pl_PL
dc.subject influences pl_PL
dc.title Medialna sfera publiczna według Jürgena Habermasa pl_PL
dc.title.alternative Media public sphere by Jürgen Habermas pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas