Repozytorium Theo-logos

An Assertive Method as Help in Catechesis?

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Vodičar, Janez
dc.date.accessioned 2023-04-13T12:54:04Z
dc.date.available 2023-04-13T12:54:04Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation The Person and the Challenges, 2017, Vol. 7, No. 2, p. 45-58. pl_PL
dc.identifier.issn 2083-8018
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/6172
dc.description.abstract The problem of discipline, and motivation in the learning process, is ever more glaring in catechesis. The assertive approach attempts to, at least partially, solve this problem in modern education. This discussion will show that it is possible to use this approach if assertiveness is enriched by the fundamental anthropological discovery as developed by P. Ricoeur in his hermeneutics of selfhood. He does not see human personality as static, but as dynamic, which gives key roles to three forms of passivity: towards one’s own body, towards others, and towards one’s conscience. The concept of passivity will be woven into catechesis, which aligns better to the spirit of Christian theology. The example of Jesus’ catechesis on the road to Emmaus will be used to show the practical usefulness of assertiveness, and the triple passivity in Christian evangelization. en
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher The Pontifical University of John Paul II in Cracow pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject assertive method en
dc.subject catechesis en
dc.subject Paul Ricoeur pl_PL
dc.subject passivity en
dc.subject God’s pedagogy en
dc.subject pedagogy en
dc.subject selfhood en
dc.subject help en
dc.subject motivation en
dc.subject discipline en
dc.subject hermeneutics of selfhood en
dc.subject hermeneutics en
dc.subject evangelization en
dc.subject metoda asertywna pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject bierność pl_PL
dc.subject Boża pedagogika pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject samoświadomość pl_PL
dc.subject pomoc pl_PL
dc.subject motywacja pl_PL
dc.subject dyscyplina pl_PL
dc.subject hermeneutyka samoświadomości pl_PL
dc.subject hermeneutyka pl_PL
dc.subject ewangelizacja pl_PL
dc.title An Assertive Method as Help in Catechesis? en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas