Repozytorium Theo-logos

Polityka medialna Unii Europejskiej wobec problemu ochrony prywatności w nowych mediach

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Łuszczek, Krzysztof
dc.date.accessioned 2023-04-25T13:08:19Z
dc.date.available 2023-04-25T13:08:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2019, nr 26, s. 307-326. pl_PL
dc.identifier.issn 1230-0780
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/6642
dc.description.abstract Człowiek zawsze starał się oddzielać sferę działalności publicznej od sfery prywatnej, domowej. Czynili to już starożytni. Było to też w jakimś sensie wyznacznikiem postępu cywilizacyjnego. Nowożytne ujęcie problemu prywatności datuje się na koniec XIX wieku, kiedy próbę jej wyodrębnienia jako osobnego prawa podjęli S. Warren i L. Brandeis. Podejście do prywatności zmieniło się jednak całkowicie pod wpływem rozwoju Internetu drugiej fali i mediów społecznościowych. Dla korporacji internetowych prywatność przestała być normą społeczną. Obywatele poczuli się zagrożeni. Stąd działania podjęte w Unii Europejskiej na rzecz ochrony prywatności w cyfrowym świecie. Mają one na poziomie poszczególnych państw szereg charakterystycznych cech (np. w Niemczech). Natomiast na poziomie ogólnounijnym chodzi przede wszystkim o działania służące harmonizacji prawa oraz wywieraniu skutecznej presji na wielkie korporacje internetowe. W większości przyjmowane rozwiązania gwarantują dużo wyższy poziom ochrony prywatności w cyfrowym świecie, aniżeli ma to miejsce np. w Stanach Zjednoczonych. pl_PL
dc.description.abstract Man has always tried to separate the public sphere from the private one. It was practised in the ancient times. It was also a determinant of the civilisation progress. The modern approach to the issue of privacy dates back to the late nineteenth century, when S. Warren and L. Brandeis attempted to isolate it in the form of a stand-alone law. The approach to privacy has been entirely changed under the influence of the second wave of the Internet and the growth of social media. For the Internet corporations privacy are not the social norm any longer. People feel threatened. Hence, the actions have been taken by the European Union to protect privacy in the digital world. At the level of individual states they have a number of specific characteristics (e.g. in Germany). However, at the EU level it is primarily all about measures which are to harmonise the laws which exert effective pressure on the large Internet corporations. The majority of the adopted solutions guarantee a far higher level of protection privacy in the digital world than it is in the United States, for example. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Uniwersytet Szczeciński pl_PL
dc.rights Attribution-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject media pl_PL
dc.subject polityka medialna pl_PL
dc.subject internet pl_PL
dc.subject media społecznościowe pl_PL
dc.subject prywatność pl_PL
dc.subject Unia Europejska pl_PL
dc.subject ochrona prywatności pl_PL
dc.subject social media en
dc.subject privacy en
dc.subject European Union en
dc.subject media policy en
dc.subject protection of privacy en
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject mass media en
dc.title Polityka medialna Unii Europejskiej wobec problemu ochrony prywatności w nowych mediach pl_PL
dc.title.alternative Media policy of the European Union with respect to privacy issue in new media en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas