Repozytorium Theo-logos

Katecheta wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Sługocka, Karmela Katarzyna
dc.date.accessioned 2022-09-05T13:13:39Z
dc.date.available 2022-09-05T13:13:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Colloquia Theologica Ottoniana, 2018, nr 2, s. 167-182. pl_PL
dc.identifier.issn 1731-0555
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/808
dc.description Autor tłumaczenia streszczenia: Karmela Katarzyna Sługocka. pl_PL
dc.description.abstract Celem pierwszej części artykułu jest prezentacja wyników badań nad sytuacją dziecka w rodzinie dysfunkcyjnej, określenie roli, jaką przyjmuje dziecko w takiej rodzinie oraz konsekwencji wynikających z braku odpowiednich warunków do właściwego rozwoju. Druga część artykułu określa rolę katechety w edukacji ucznia żyjącego w rodzinie dotkniętej dysfunkcją. Wskazuje na przyczynę trudności, z którymi spotyka się katecheta uczący dziecko z rodziny dysfunkcyjnej oraz omawia niektóre metody działania katechety ukierunkowane na dobro tego ucznia. pl_PL
dc.description.abstract The aim of the first part of the article is to present the results of research on the situation of a child in a dysfunctional family, to determine the role of the child in such a family and the consequences resulting from the lack of appropriate conditions for proper development. The second part of the article describes the role of the catechist towards a student living in a family affected by dysfunction. It points out the reason for the difficulties encountered by the catechist teaching a child from the dysfunctional family and discusses some methods of catechetical action directed at the good of this student. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego pl_PL
dc.rights Attribution-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject psychologia pl_PL
dc.subject socjologia pl_PL
dc.subject rodzina pl_PL
dc.subject rodzina dysfunkcyjna pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject katecheci pl_PL
dc.subject zachowania patologiczne pl_PL
dc.subject relacje pl_PL
dc.subject dzieci pl_PL
dc.subject rodzice pl_PL
dc.subject młodzież pl_PL
dc.subject uczniowie pl_PL
dc.subject dysfunkcje pl_PL
dc.subject szkoły pl_PL
dc.subject students en
dc.subject dysfunctions en
dc.subject family en
dc.subject schools en
dc.subject education en
dc.subject psychology en
dc.subject sociology en
dc.subject family en
dc.subject dysfunctional family en
dc.subject catechesis en
dc.subject catechists en
dc.subject pathological behaviour en
dc.subject relationships en
dc.subject children en
dc.subject parents en
dc.subject youth en
dc.subject pupils en
dc.title Katecheta wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej pl_PL
dc.title.alternative Catechist and a student from a dysfunctional family en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas