Repozytorium Theo-logos

Die erzieherischen Umfelder und ihre Rolle im Rahmen der Erziehungsaufgaben

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Stala, Józef
dc.date.accessioned 2024-08-01T06:19:30Z
dc.date.available 2024-08-01T06:19:30Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 2007, T. 27, s. 375-383. pl_PL
dc.identifier.issn 0137-3420
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/18683
dc.description Artykuł w języku niemieckim. pl_PL
dc.description.abstract Działalność duszpasterska i katechetyczna dotycząca dzieci i młodzieży jest w zasadzie przedłużeniem i uzupełnieniem tego, co młodemu pokoleniu winna przekazać rodzina. Ponieważ jednak rodzina, jako społeczność dynamiczna, ulega przemianom, które mogą okazać się niebezpieczne dla rozwoju w wierze przyszłych pokoleń, stąd nieodzowną jest troska Kościoła o porozumienie się z rodziną, ale i szkołą, kontakt i współpracę w dziedzinie formacji religijnej młodego pokolenia. Dlatego jest rzeczą ważną, aby te środowiska współdziałały ze sobą w formowaniu chrześcijańskiej postawy. Ta współpraca dokonuje się na zasadzie krążenia wartości, co oznacza, że istnieje pewna ciągłość przeżycia religijnego. Współcześnie jednak – zarówno w Polsce, jak i w wielu innych krajach – dostrzega się duży rozdźwięk w oddziaływaniu tych środowisk, co w konsekwencji prowadzi do pewnej dezorientacji i dwulicowości wśród katechizowanych. Dlatego też Kościół, świadomy swej odpowiedzialności za katechezę, powinien ułatwiać współpracę oraz dbać o zbieżność i ciągłość zasadniczego kierunku oddziaływania wychowawczego. Bez tej współpracy trudno mówić o skuteczności katechetycznego oddziaływania Kościoła. Dlatego w niniejszym artykule podjęto zagadnienie zadań wychowawczych, jakie stoją przed środowiskami wychowawczymi. Najpierw zostały wskazane zadania wychowawcze stojące przed Kościołem, a następnie wzajemne relacje i współpraca zachodzące pomiędzy trzema podstawowymi środowiskami wychowawczymi: rodziną, szkołą i Kościołem w ich wspólnym podejmowaniu zadań wychowawczych. pl_PL
dc.language.iso de pl_PL
dc.publisher Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject środowiska wychowawcze pl_PL
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject zadania wychowawcze pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject rola Kościoła w edukacji pl_PL
dc.subject rodzina pl_PL
dc.subject szkoły pl_PL
dc.subject zadania edukacyjne pl_PL
dc.subject dzieci pl_PL
dc.subject duszpasterstwo pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject działalność duszpasterska pl_PL
dc.subject działalność katechetyczna pl_PL
dc.subject educational environments pl_PL
dc.subject upbringing pl_PL
dc.subject educational tasks pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject Church pl_PL
dc.subject Church's role in education pl_PL
dc.subject family pl_PL
dc.subject schools pl_PL
dc.subject children pl_PL
dc.subject ministry pl_PL
dc.subject catechesis pl_PL
dc.subject pastoral activities pl_PL
dc.subject catechetical activities pl_PL
dc.subject Kinder pl_PL
dc.subject Kirche pl_PL
dc.subject Seelsorge pl_PL
dc.subject Familie pl_PL
dc.subject Erziehung pl_PL
dc.subject Schule pl_PL
dc.subject Katechese pl_PL
dc.subject opieka duszpasterska pl_PL
dc.subject pastoral care pl_PL
dc.title Die erzieherischen Umfelder und ihre Rolle im Rahmen der Erziehungsaufgaben pl_PL
dc.title.alternative Środowiska wychowawcze wobec zadań wychowawczych pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas