Repozytorium Theo-logos

Mass media i czerpanie z wartości duchowych w świetle orędzia Pawła VI na VII Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Misztal, Wojciech
dc.date.accessioned 2024-03-27T07:37:51Z
dc.date.available 2024-03-27T07:37:51Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Analecta Cracoviensia, 2015, T. 47, s. 41-58. pl_PL
dc.identifier.issn 0209-0864
dc.identifier.issn 2391-6842
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/14626
dc.description.abstract W 1973 roku, w związku z VII Światowym Dniem Środków Społecznego Przekazu, papież Paweł VI ogłosił orędzie Środki społecznego przekazu oraz afirmacja i promocja wartości duchowych. Artykuł prezentuje, jak w dokumencie rozumiana jest relacja między mass mediami i czerpaniem z wartości duchowych. Zwrócono uwagę na następujące zagadnienia: 1) także w czasach dynamicznego rozwoju technologicznego podstawowymi dla człowieka i świata są związki z Bogiem; to od tych związków zależy ich pomyślność; 2) ukazano człowieka jako istotę dynamiczną, jako protagonistę wielorakich relacji; 3) wskazano na pojmowanie wartości duchowych jako posiadających ważne, pozytywne znaczenie także współcześnie; 4) wskazano na rozumienie wybranych relacji między mediami i wartościami duchowymi oraz pozytywne znaczenie tych związków współcześnie i w przyszłości. pl_PL
dc.description.abstract In 1973, for the VII World Social Communications Day, pope Paul VI proclaimed the message The mass media and the affirmation and promotion of spiritual values. The article presents the relations between mass media and the drawing from the spiritual values. Attention was drawn to the following issues: 1) in times of the dynamic technological development essential for the human being and the world are relations with God; of these compounds depends their prosperity; 2) the human person and the world are dynamic protagonist of multiple relationships; 3) the spiritual values as having important positive significance also today; 4) understanding of the relations between the media and the spiritual values and positive significance of these compounds today and in the future. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject chrześcijaństwo pl_PL
dc.subject duchowość pl_PL
dc.subject Kościół katolicki pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject środki społeczego przekazu pl_PL
dc.subject media pl_PL
dc.subject papieże pl_PL
dc.subject Paweł VI pl_PL
dc.subject życie społeczne pl_PL
dc.subject wartości duchowe pl_PL
dc.subject Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu pl_PL
dc.subject człowiek pl_PL
dc.subject społeczeństwo pl_PL
dc.subject Christianity pl_PL
dc.subject Catholic Church pl_PL
dc.subject mass media pl_PL
dc.subject popes pl_PL
dc.subject Paul VI pl_PL
dc.subject social life pl_PL
dc.subject spirituality pl_PL
dc.subject spiritual values pl_PL
dc.subject World Social Communications Day pl_PL
dc.subject human pl_PL
dc.subject society pl_PL
dc.title Mass media i czerpanie z wartości duchowych w świetle orędzia Pawła VI na VII Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu pl_PL
dc.title.alternative The mass media and the drawing from the spiritual values according to the message for the VII World Social Communications Day pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas