Repozytorium Theo-logos

Psychologiczna analiza recepcji kazania jako procesu

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Krok, Dariusz
dc.date.accessioned 2024-07-04T06:47:26Z
dc.date.available 2024-07-04T06:47:26Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 2000, T. 20, s. 421-445. pl_PL
dc.identifier.isbn 83-88071-38-6
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/18001
dc.description.abstract The aim of the article is an attempt to present the process of the reception of the sermon. It concentrates on the psychological aspects of preaching and attempts to explain basic dimensions of information processing in reception of the sermon. The article is divided into two principal parts. The first is concerned with the psychological analysis of the idea of the sermon. It describes an understanding of the sermon preached in Church and also presents the fundamental factors which are important in the structure and function of interpersonal communication: source, message, channel and receiver. The features of these factors influence the level of persuasion and determinate the changes of attitudes in human communication. The second part of the article refers to the reception of the sermon as a process. The reception of the sermon means the process o f individual acquiring of its contents. It attempts to consider the reception of the sermon in four dimensions: remembering the contents o f the sermon, understanding the information, the evaluation of the sermon, and the religious and existential assimilation. All the dimensions are treated jointly in the information processing of the sermon. The paper ends referring the possibilities of further analysis, empirical research and practical cues for preaching. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject psychologiczna analiza pojęcia kazania pl_PL
dc.subject psychologiczna analiza recepcji kazania jako procesu pl_PL
dc.subject kazania pl_PL
dc.subject kazanie jako proces pl_PL
dc.subject psychologia pl_PL
dc.subject analiza psychologiczna pl_PL
dc.subject pojęcie kazania pl_PL
dc.subject analiza recepcji kazania jako procesu pl_PL
dc.subject recepcja kazania pl_PL
dc.subject recepcja kazania jako procesu pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject psychological analysis of concept of sermon pl_PL
dc.subject psychological analysis of reception of sermon as process pl_PL
dc.subject sermons pl_PL
dc.subject psychology pl_PL
dc.subject psychological analysis pl_PL
dc.subject concept of sermon pl_PL
dc.subject analysis of reception of sermon as process pl_PL
dc.subject reception of sermon pl_PL
dc.subject reception of sermon as process pl_PL
dc.subject communication pl_PL
dc.subject kaznodziejstwo pl_PL
dc.subject preaching pl_PL
dc.subject homilia pl_PL
dc.subject homily pl_PL
dc.title Psychologiczna analiza recepcji kazania jako procesu pl_PL
dc.title.alternative Psychological analysis of the reception of the sermon as a process pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas