Repozytorium Theo-logos

Przyswajanie wiadomości na lekcji religii w ujęciu nowych dokumentów programowych. Między tradycyjnym a nowoczesnym nauczaniem

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zellma, Anna
dc.date.accessioned 2024-08-05T06:43:37Z
dc.date.available 2024-08-05T06:43:37Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 2011, T. 31, s. 277-290. pl_PL
dc.identifier.issn 0137-3420
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19243
dc.description.abstract Various conceptions of teaching religion are being searched for in a modem catechesis didactics. Some researchers follow the modem didactic solutions while others prefer the traditional ones, based on the word. Only few choose an integral approach to the methodology of religious instruction presenting the process of learning by heart and active participation in the teaching-learning process as a didactic value. These discussions influence the conditions and the ways of accomplishing aims and tasks that are recommended in the new curriculum. In connection with it, the analysis made in this article aims at looking for an answer to such questions: how the process of acquiring information during religion lesson is presented in the new religion curriculum and to what extent the proposed methodological solutions show traditional or modem approach to a teaching-learning process during religion instruction. While seeking the answer, at first the term “acquiring information” is explained and next the proposed in the new catechesis core curriculum and new religion syllabus conditions and ways of executing the assumptions of the syllabus are analysed. Finally, the postulated areas of planning and the ways of executing the process of religion teaching where acquiring information does not exclude other methodological solutions but completes them creating an integral wholness, are shown. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject przyswajanie wiadomości pl_PL
dc.subject uczenie się pl_PL
dc.subject podstawa programowa katechezy pl_PL
dc.subject Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject Program nauczania religii rzymskokatolickiej pl_PL
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject szkolnictwo pl_PL
dc.subject learning pl_PL
dc.subject core curriculum of catechesis pl_PL
dc.subject Core curriculum of the Catholic Church catechesis in Poland pl_PL
dc.subject catechesis pl_PL
dc.subject teaching religion pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject religious education pl_PL
dc.subject religion pl_PL
dc.subject schooling pl_PL
dc.subject tradycyjne nauczanie religii pl_PL
dc.subject nowoczesne nauczanie religii pl_PL
dc.subject przyswajanie wiedzy pl_PL
dc.subject acquirement of knowledge pl_PL
dc.subject modern teaching of religion pl_PL
dc.subject traditional teaching of religion pl_PL
dc.title Przyswajanie wiadomości na lekcji religii w ujęciu nowych dokumentów programowych. Między tradycyjnym a nowoczesnym nauczaniem pl_PL
dc.title.alternative Acquisition of information during religion lesson according to the new curriculum ‒ between traditional and modern teaching pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas