Repozytorium Theo-logos

Korelacja nauczania religii katolickiej z wiedzą o społeczeństwie w szkołach ponadgimnazjalnych. Ujęcie teoretyczne

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zellma, Anna
dc.date.accessioned 2024-08-05T08:27:53Z
dc.date.available 2024-08-05T08:27:53Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 2012, T. 32, s. 229-242. pl_PL
dc.identifier.issn 0137-3420
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19276
dc.description.abstract Successive curricular reforms in general education have been implemented in Polish education since 2009/2010. In connection with it, the authors of catechetical curricular documents of Catholic Church in Poland planned new areas of correlation of religion teaching with school education. They also introduced new contents in correlation with subjects of general education such as civic studies. The aim of this article is to analyse correlation of catholic religion teaching with civic studies in post-secondary schools: in secondary school, technical college and vocational school on the basis of new curricular documents on religion teaching and general education. The issues included in binding documents: Catechesis curriculum and General education curriculum are consecutively disscussed. Being aware of the fact that new civic studies curriculum is just being created, the analysis of correlation of religion teaching with civic studies in post secondary schools is omitted. However, the range of correlation in catechesis and general education curriculum is mentioned. The evaluation of analysed aims, tasks and contents is also made. In the summary a few didactic and educational postulates, significant to catechetical practice, are introduced. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject wiedza o społeczeństwie pl_PL
dc.subject społeczeństwo pl_PL
dc.subject szkoły ponadgimnazjalne pl_PL
dc.subject korelacja pl_PL
dc.subject korelacji w nauczaniu religii pl_PL
dc.subject korelacja nauczania religii z wiedzą o społeczeństwie pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject teaching religion pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject religious education pl_PL
dc.subject civics pl_PL
dc.subject civic studies pl_PL
dc.subject society pl_PL
dc.subject upper secondary schools pl_PL
dc.subject correlation pl_PL
dc.subject correlation in religious education pl_PL
dc.subject correlation of religious education with civic studies pl_PL
dc.subject religion pl_PL
dc.title Korelacja nauczania religii katolickiej z wiedzą o społeczeństwie w szkołach ponadgimnazjalnych. Ujęcie teoretyczne pl_PL
dc.title.alternative Correlation of catholic religion teaching with civic studies in post-secondary schools – theoretical approach pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas