Repozytorium Theo-logos

Comprehensive activation of students during education classes on family life in Polish schools. Theoretical assumptions

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zellma, Anna
dc.date.accessioned 2024-08-05T12:33:00Z
dc.date.available 2024-08-05T12:33:00Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 2016, T. 36, nr 2, s. 207-220. pl_PL
dc.identifier.issn 2391-937x
dc.identifier.issn 0137-3420
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19370
dc.description Artykuł w języku angielskim. pl_PL
dc.description.abstract Family life education classes in Polish schools are carried out on the basis of theoretical assumptions included in the core curriculum, programmes, handbooks and didactic materials. They indicate not only the objectives and the content, but also the methods of achieving them. It is rightly considered important to activate students in multiple ways in the fifth and sixth form of the primary school, first to third forms of the lower secondary school and in upper secondary schools. This principle assumes stimulating the comprehensive activity of students by arranging situations that serve the purpose of learning about issues concerning marriage and family, discovering family-oriented values and experiencing and acting in a responsible manner. Therefore, it requires the application of appropriately selected, varied forms, methods and didactic means in the family life education classes. This will help to individualise the process of education and to efficiently implement curriculum objectives and contents, thus enhancing the scope of students’ knowledge and experiences, as well as developing family-oriented attitudes. pl_PL
dc.description.abstract Zajęcia wychowania do życia w rodzinie w polskiej szkole są realizowane w oparciu o założenia teoretyczne zawarte w podstawie programowej, programach i podręcznikach oraz materiałach dydaktycznych. Zwraca się w nich uwagę nie tylko na cele i treści, ale także na sposoby ich osiągania. Słusznie za istotne uznaje się wielostronne aktywizowanie uczniów w klasach V-VI szkoły podstawowej, I-III gimnazjum i w szkołach ponadgimnazjalnych. Zasada ta zakłada stymulowanie wielostronnej aktywności uczniów poprzez organizowanie sytuacji, które służą poznawaniu zagadnień dotyczących małżeństwa i rodziny, odkrywaniu wartości prorodzinnych oraz przeżywaniu i odpowiedzialnemu działaniu. Wymaga zatem wykorzystania podczas zajęć wychowania do życia w rodzinie odpowiednio dobranych, zróżnicowanych form, metod i środków dydaktycznych. Dzięki nim można indywidualizować proces kształcenia oraz skutecznie realizować cele i treści programowe, a przez to wzbogacać zasób wiedzy i doświadczeń uczniów oraz kształtować postawy prorodzinne. pl_PL
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject family life education classes pl_PL
dc.subject activation pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject pedagogy pl_PL
dc.subject zajęcia z wychowania do życia w rodzinie pl_PL
dc.subject wychowanie do życia w rodzinie pl_PL
dc.subject family life education pl_PL
dc.subject aktywizowanie pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject aktywizowanie uczniów pl_PL
dc.subject activating students pl_PL
dc.subject Polish schools pl_PL
dc.subject szkoły polskie pl_PL
dc.subject życie rodzinne pl_PL
dc.subject family life pl_PL
dc.subject rodzina pl_PL
dc.subject family pl_PL
dc.title Comprehensive activation of students during education classes on family life in Polish schools. Theoretical assumptions pl_PL
dc.title.alternative Wielostronne aktywizowanie uczniów podczas zajęć wychowania do życia w rodzinie w polskich szkołach. Założenia teoretyczne pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas