Repozytorium Theo-logos

Eschatologiczny wymiar nauczania religii w środowisku przedszkolnym i szkolnym

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kostorz, Jerzy
dc.date.accessioned 2024-08-06T10:51:56Z
dc.date.available 2024-08-06T10:51:56Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 2010, T. 30, s. 291-303. pl_PL
dc.identifier.issn 0137-3420
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19475
dc.description.abstract Religious instruction in kindergardens and schools is one of the forms of predicting the God’s word and educating children and teenagers in faith. Its identity is defined not only by the aims, tasks and content but also by dimensions on which the most important values permeating the whole process and directing it to the future are centered. Nowadays, many dimensions are discussed like biblical, ecclesial, liturgical, existential, moral, cultural, eschatological, historical and ecumenical. This article presents the way of expressing the eschatological dimension. The theologians’ reflection concerning “eschatology” and its synonyms is treated as a reference point. The main part of the article delas with the eschatological issues that can be found in the recent catechesis core curriculum and the religion teaching programme. Finally, the analysis is summarized and the guidelines for the authors of new religion coursebook series in different types of schools are presented. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject eschatologia pl_PL
dc.subject refleksja eschatologiczna pl_PL
dc.subject refleksja eschatologiczna w teologii pl_PL
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject nauczanie religii w przedszkolu pl_PL
dc.subject przedszkola pl_PL
dc.subject nauczanie religii w szkole pl_PL
dc.subject podstawa programowa pl_PL
dc.subject Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce pl_PL
dc.subject podstawa programowa katechezy pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject treści eschatologiczne w nauczaniu religii pl_PL
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject edukacja religijna dzieci pl_PL
dc.subject teologia pl_PL
dc.subject eschatology pl_PL
dc.subject eschatological reflection pl_PL
dc.subject eschatological reflection in theology pl_PL
dc.subject teaching religion pl_PL
dc.subject teaching religion in nursery school pl_PL
dc.subject nursery schools pl_PL
dc.subject core curriculum pl_PL
dc.subject catechesis pl_PL
dc.subject core curriculum of catechesis pl_PL
dc.subject eschatological content in teaching religion pl_PL
dc.subject religious education pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject religious education of children pl_PL
dc.subject theology pl_PL
dc.subject teologia pastoralna pl_PL
dc.subject pastoral theology pl_PL
dc.subject dzieci pl_PL
dc.subject children pl_PL
dc.subject szkoły pl_PL
dc.subject schools pl_PL
dc.subject szkolnictwo pl_PL
dc.subject schooling pl_PL
dc.subject teaching religion at school pl_PL
dc.title Eschatologiczny wymiar nauczania religii w środowisku przedszkolnym i szkolnym pl_PL
dc.title.alternative The eschatological dimension of religious instruction in kindergardens and schools pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas