Repozytorium Theo-logos

Narzędzia kreowania wizerunku medialnego polityków a etyka środków społecznego przekazu

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kowalewska, Magdalena
dc.date.accessioned 2023-03-02T14:16:10Z
dc.date.available 2023-03-02T14:16:10Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie, 2014, t. 10, s. 251-274. pl_PL
dc.identifier.issn 1643-4870
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/4528
dc.description.abstract This article is aimed to discuss issues related to the way in which a politician’s image is created in media. It covers the media image management tools that are being used in mass media. It shows a difference between political marketing and narrative marketing. It focuses on people who are the professional political image creators and role of mass media in creating the image of the particular person. The author reminds us that several technics have huge influence on media reality and that these technics are often manipulative. Based on scientific papers she explains concepts of public relations, so called black PR and political consulting. She also presents synthesis of the teaching of the Church on the subject of the ideal politician and the ethics of the media. The goal of the article is to present the means of influencing the political image in media in comparison with the teaching of the Church. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Warszawsko-Praskiej pl_PL
dc.rights Attribution-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ *
dc.subject media pl_PL
dc.subject polityka pl_PL
dc.subject wizerunek pl_PL
dc.subject marketing polityczny pl_PL
dc.subject marketing narracyjny pl_PL
dc.subject etyka pl_PL
dc.subject mass media pl_PL
dc.subject image pl_PL
dc.subject political marketing pl_PL
dc.subject narrative marketing pl_PL
dc.subject ethics pl_PL
dc.subject moralność pl_PL
dc.subject morality pl_PL
dc.subject politics pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject środki społecznego przekazu pl_PL
dc.subject social media pl_PL
dc.subject politycy pl_PL
dc.subject politicians pl_PL
dc.subject wizerunek medialny pl_PL
dc.subject media image pl_PL
dc.subject kreowanie wizerunku medialnego pl_PL
dc.subject media image creation pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject Church pl_PL
dc.subject Magisterium Kościoła pl_PL
dc.subject media społecznościowe pl_PL
dc.title Narzędzia kreowania wizerunku medialnego polityków a etyka środków społecznego przekazu pl_PL
dc.title.alternative Tools for creating media image of politicians and ethics of mass media pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas