Theo-logos Repository

La organización de las Iglesias de Oriente en la época postapostólica

    A A A  

Show simple item record

dc.contributor.author Kantor, Robert
dc.date.accessioned 2023-03-10T13:36:28Z
dc.date.available 2023-03-10T13:36:28Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Studia Paradyskie, 2010, t. 20, s. 17-30. pl_PL
dc.identifier.isbn 978-83-932686-0- 3
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/4962
dc.description Artykuł w języku hiszpańskim. pl_PL
dc.description.abstract Papież Jan Paweł II, kończąc list apostolski Novo Millenio Ineunte, zachęca nas do entuzjazmu w głoszeniu Ewangelii, jaki posiadały pierwsze wspólnoty chrześcijańskie. Dzisiaj – podobnie jak dziewiętnaście wieków temu – świat jest zróżnicowany pod względem językowym i kulturowym. Rozwój chrześcijaństwa miał wiele konsekwencji, także w dziedzinie organizacji Kościoła. Na Zachodzie istniało jedno centrum, jakim był Rzym. Imperium rzymskie było swoistą mozaiką różnorodności kulturowej, społecznej i religijnej. W takich oto okolicznościach pojawia się chrześcijaństwo. Na Wschodzie nie było takiego centrum, stąd też od samego początku pojawił się pluralizm ośrodków kościelnych. Żaden jednak z nich nie pretendował do bycia jedynym i najważniejszym centrum świata wschodniego. Struktury organizacyjne wspólnot chrześcijańskich w czasach poapostolskich posiadają widzialne ślady struktur gens. Owe struktury są widoczne w Egipcie, gdzie pierwszymi misjonarzami byli helleniści (głównie z Aleksandrii). Podobne struktury obserwujemy także w innych Kościołach Wschodnich: Kartaginie, Arabii, Asyrii, Persji, Armenii. Rozwój wspólnot chrześcijańskich na Wschodzie, także poza środowiskiem miejskim, zaowocował powstaniem nowej instytucji – biskupa wiejskiego, zwanego corepiscopos. Konkludując, należy stwierdzić, iż nie tylko w Rzymie i Kościele Zachodnim widoczne są ślady struktur gens, ale widzimy je także w organizacji Kościołów Wschodnich. pl_PL
dc.language.iso es pl_PL
dc.publisher Instytut Filozoficzno-Teologiczny im. Edyty Stein pl_PL
dc.rights Attribution-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject Church pl_PL
dc.subject Wschód pl_PL
dc.subject East pl_PL
dc.subject Kościół wschodni pl_PL
dc.subject Eastern Church pl_PL
dc.subject epoka postapostolska pl_PL
dc.subject post-apostolic era pl_PL
dc.subject obrzędy religijne pl_PL
dc.subject religious rites pl_PL
dc.subject Kościół pierwotny pl_PL
dc.subject Egipt pl_PL
dc.subject kraje arabskie pl_PL
dc.subject Kartagina pl_PL
dc.subject Asyria pl_PL
dc.subject Persja pl_PL
dc.subject Armenia pl_PL
dc.subject Egypt pl_PL
dc.subject Arab countries pl_PL
dc.subject Carthage pl_PL
dc.subject Assyria pl_PL
dc.subject Persia pl_PL
dc.subject Armenia pl_PL
dc.subject chrześcijaństwo pl_PL
dc.subject Christianity pl_PL
dc.subject wczesne chrześcijaństwo pl_PL
dc.subject early Christianity pl_PL
dc.subject corepiscopos pl_PL
dc.subject época postapostólica pl_PL
dc.subject Iglesia de Oriente pl_PL
dc.subject Iglesia pl_PL
dc.title La organización de las Iglesias de Oriente en la época postapostólica pl_PL
dc.title.alternative Organizacja Kościoła Wschodniego w epoce poapostolskiej pl_PL
dc.type Article pl_PL


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 3.0 Poland

Search Theo-logos


Advanced Search

Browse

My Account

Like us