Repozytorium Theo-logos

Nowe paradygmaty wychowania w środowisku cyfrowym

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Łuszczek, Krzysztof
dc.date.accessioned 2023-04-17T06:35:02Z
dc.date.available 2023-04-17T06:35:02Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2018, nr 25, s. 163-175. pl_PL
dc.identifier.issn 1230-0780
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/6227
dc.description.abstract Rozwój współczesnych mediów wywiera istotny wpływ na różne aspekty ludzkiego życia. U jego podstaw leżą intensywne zmiany technologiczne, jakie dokonują się w mediach. Stanowią wyzwanie dla badacza i szansę dla animatorów życia społecznego. Od lat prowadzone są badania nad znaczeniem mediów dla wychowania. Ich socjalizacyjny wpływ na młode pokolenie jest uznany i przebadany w wielu przejawach. Niemniej jednak paradygmaty przyjmowane w prowadzeniu tych badań muszą ulec rewizji. Nowe technologie zmieniają charakter owego socjalizacyjnego wpływu. Artykuł próbuje dokonać rewizji kilku takich paradygmatów: potraktowanie młodych użytkowników nowych technologii jako bardziej kompetentnych w posługiwaniu się nimi, bezwarunkowe uznanie technologii jako narzędzia zdobywania wiedzy, kierunek transformacji mediów. Pedagogika powinna wziąć pod uwagę nowe paradygmaty, aby pomóc dorastającemu młodemu człowiekowi odnaleźć się w środowisku wychowawczym silnie nasyconym nowymi technologiami - z jednej strony uchronić przed całkowicie nowymi niebezpieczeństwami, a z drugiej wykorzystać szansę, jaką niosą. pl_PL
dc.description.abstract Development of modern-day media has a significant impact on many aspects of the human life. It is based on intensive technological changes that take place in media. They are a challenge for the researcher and a chance for the social life animateurs. Research on the importance of media for education has been conducted for many years. Their socialisation impact on the young generation is recognised and examined in many forms. Nonetheless, the paradigms that are adopted when conducting these studies need to be revised. New technologies change the nature of this socialisation impact. This paper attempts to revise these paradigms: treatment of the young users of new technologies as more competent in using them, unconditional recognition of technology as a tool to acquire knowledge, direction of media transformation. Pedagogy should take into account new paradigms to help a young adolescent to find himself/ herself in the educational environment being highly saturated with new technologies, and, from the one hand, protect from completely new dangers and, from the other one, use the opportunity being provided by them. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Uniwersytet Szczeciński pl_PL
dc.rights Attribution-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject dzieci pl_PL
dc.subject rodzice pl_PL
dc.subject media pl_PL
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject edukacja medialna pl_PL
dc.subject internet pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject education en
dc.subject children en
dc.subject parents en
dc.subject upbringing en
dc.subject media education en
dc.subject środowisko cyfrowe pl_PL
dc.subject digital environment en
dc.subject communication en
dc.subject paradygmat pl_PL
dc.subject paradigm en
dc.subject technologia pl_PL
dc.subject technology en
dc.title Nowe paradygmaty wychowania w środowisku cyfrowym pl_PL
dc.title.alternative New paradigms of education in the digital environment en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas