Repozytorium Theo-logos

Wo Gott und Mensch beisammen sind

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Nowak, Antoni J.
dc.date.accessioned 2023-09-12T06:36:05Z
dc.date.available 2023-09-12T06:36:05Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2003, T. 50, z. 5, s. 61-71. pl_PL
dc.identifier.issn 1233-1457
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/10729
dc.description Artykuł w języku niemieckim. Streścił Antoni J. Nowak OFM. pl_PL
dc.description.abstract Zasadnicza myśl Autora koncentruje się na Eucharystii. Słowo Wcielone oddało siebie na sposób eucharystyczny tylko i wyłącznie Kościołowi Świętemu. Poza Kościołem – stwierdza dobitnie Autor – nie ma Boga eucharystycznego. Nadto Autor zwraca uwagę na ważkość Dnia Pańskiego. Niedziela jest Dniem Zmartwychwstania Chrystusa, jest Wielkanocą. Ponieważ Eucharystia jest realną obecnością Chrystusa, stąd nagląca potrzeba przywrócenia głębokiego szacunku wobec Logosu eucharystycznego. Szacunek ten winien być również czytelny w sposobie przyjmowania Eucharystii. Refleksje nad tajemnicą Boga i człowieka przeprowadza Autor w kilku punktach: 1) Wprowadzenie. 2) Logos eucharystyczny. 3) Eucharystia jako pokarm. 4) Pierwszy dzień tygodnia. 5) Kult Eucharystii. 6) Wnioski końcowe, w których Autor przeprowadza następujące rozumowanie: a) Duch Święty zstąpił tylko na Niepokalaną Dziewicę z Nazaretu; b) Logos przyjmując niepokalane Ciało od Niepokalanej Dziewicy oddał Siebie na sposób eucharystyczny tylko swojej niepokalanej Oblubienicy, to znaczy Kościołowi Świętemu; c) Duch Święty zstępuje tylko i wyłącznie na Kościół Święty, na Oblubienicę Kyriosa; d) Tylko Kościół Święty aktualizuje Paschalne Misterium, a czyni to z polecenia Kyriosa. Tak więc Kościół Święty jest wspaniałym domem, w którym Bóg i człowiek mieszkają razem. pl_PL
dc.language.iso de pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Eucharystia pl_PL
dc.subject sakramenty pl_PL
dc.subject niedziela pl_PL
dc.subject Logos eucharystyczny pl_PL
dc.subject Logos pl_PL
dc.subject Eucharystia jako pokarm pl_PL
dc.subject uwielbienie Eucharystii pl_PL
dc.subject kult pl_PL
dc.subject kult Eucharystii pl_PL
dc.subject Jezus Chrystus pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject Misterium Paschalne pl_PL
dc.subject Eucharist pl_PL
dc.subject sacraments pl_PL
dc.subject Sunday pl_PL
dc.subject Eucharistic Logos pl_PL
dc.subject Eucharist as a food pl_PL
dc.subject adoration of Eucharist pl_PL
dc.subject cult pl_PL
dc.subject cult of Eucharist pl_PL
dc.subject Jesus Christ pl_PL
dc.subject Church pl_PL
dc.subject Paschal Mystery pl_PL
dc.subject Eucharistie pl_PL
dc.subject Sonntag pl_PL
dc.subject Kirche pl_PL
dc.subject Bóg pl_PL
dc.subject Gott pl_PL
dc.subject God pl_PL
dc.subject człowiek pl_PL
dc.subject Mensch pl_PL
dc.subject human pl_PL
dc.subject spotkanie pl_PL
dc.subject encounter pl_PL
dc.title Wo Gott und Mensch beisammen sind pl_PL
dc.title.alternative Gdzie Bóg i człowiek przebywają razem pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas