Repozytorium Theo-logos

Popularność telenoweli w Polsce a model „przeciętnej rodziny”

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Wyżlic, Małgorzata
dc.date.accessioned 2023-12-13T07:36:45Z
dc.date.available 2023-12-13T07:36:45Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2006, T. 53, z. 10, s. 185-196. pl_PL
dc.identifier.issn 1233-1457
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/12000
dc.description Tłumaczenie streszczenia / Translated by Jan Kłos. pl_PL
dc.description.abstract In the present culture soap operas are the most popular TV programmes. Their focus of interest is marital and family life; they show problem of the “average family” and the ways to solve them. The paper seeks to present the soap opera, its history, some features, and reasons for its popularity, with a particular emphasis on the problem of how this genre shows the reality of marriage and family. The study indicates the consequences that soap operas have for the image of marital and family life, for the solutions they present and promoted behaviour in human relations. Accordingly, since the soap operas have an educational value the study claims that it is worth examining the contents of popular soap operas. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject opera mydlana pl_PL
dc.subject telenowela pl_PL
dc.subject rodzina pl_PL
dc.subject małżeństwo pl_PL
dc.subject popularność pl_PL
dc.subject nauki o rodzinie pl_PL
dc.subject przeciętna rodzina pl_PL
dc.subject Polska pl_PL
dc.subject popularność telenoweli w Polsce pl_PL
dc.subject popularność telenoweli pl_PL
dc.subject soap opera pl_PL
dc.subject family pl_PL
dc.subject marriage pl_PL
dc.subject popularity pl_PL
dc.subject family studies pl_PL
dc.subject average family pl_PL
dc.subject Poland pl_PL
dc.subject popularity of soap operas in Poland pl_PL
dc.subject popularity of soap operas pl_PL
dc.subject media pl_PL
dc.subject telewizja pl_PL
dc.subject television pl_PL
dc.subject wpływ telewizji pl_PL
dc.subject influence of television pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject mass media pl_PL
dc.title Popularność telenoweli w Polsce a model „przeciętnej rodziny” pl_PL
dc.title.alternative The Popularity of Soap Operas in Poland versus the Model of the “Average Family” pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas