Repozytorium Theo-logos

Atrakcyjność pedagogicznego przesłania Jana Pawła II

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Rynio, Alina
dc.date.accessioned 2023-12-13T09:15:02Z
dc.date.available 2023-12-13T09:15:02Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2006, T. 53, z. 10, s. 61-78. pl_PL
dc.identifier.issn 1233-1457
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/12012
dc.description.abstract The presented sources and manifestations of the timeless topicality of the Pope’s vision of upbringing unveil its integral formulation. First of all, it is visible in its, infiltrated by faith, anthropological reflection on human being. It this reflection the integral perception of man is a condition of the integral upbringing. The analysis provided confirms the thesis that the Pope’s pedagogy has at its roots „the adequate anthropology” and the openness of the person’s heart towards the objective truth, including the truth about Jesus Christ who is the „center of the cosmos and history” (RH) and a foundation of the truth about man. Having its anthropological foundation, the Pope’s pedagogy is an attractive one, as it allows to work out a comprehensive vision of upbringing, suitable for the present day. This vision defies the culture of despair and hopelessness, dehumanization, nihilism, existential cynicism and axiological relativism. In this vision science, technology and art, peace and justice, the knowledge of God and the true religion, nature and the grace of God, faith, hope and love - they do not exclude but complement each other. The timeless attractiveness of the Papal pedagogical message seems to reside in the fact that while having as its foundation the compatibility and completeness of man’s picture, it allows to think over the complex issue of upbringing and the personal history of creating the personality of exceptional people. It also allows to bow down before the Catholic interpretation of upbringing and the human lot. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Jan Paweł II pl_PL
dc.subject Karol Wojtyła pl_PL
dc.subject papieże pl_PL
dc.subject kapłani pl_PL
dc.subject duchowieństwo pl_PL
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject istota wychowania pl_PL
dc.subject integralność wychowania pl_PL
dc.subject nowość wychowania pl_PL
dc.subject czytelność wychowania pl_PL
dc.subject atrakcyjność wychowania pl_PL
dc.subject metodyka pl_PL
dc.subject metodyka wychowania pl_PL
dc.subject konkretność wychowania pl_PL
dc.subject wspólnotowość wychowania pl_PL
dc.subject aktualność wychowania pl_PL
dc.subject teologiczno-antropologiczne źródła wychowania pl_PL
dc.subject źródła wychowania pl_PL
dc.subject teologia pl_PL
dc.subject antropologia pl_PL
dc.subject teologiczne źródła wychowania pl_PL
dc.subject antropologiczne źródła wychowania pl_PL
dc.subject John Paul II pl_PL
dc.subject popes pl_PL
dc.subject clergy pl_PL
dc.subject priesthood pl_PL
dc.subject upbringing pl_PL
dc.subject essence of upbringing pl_PL
dc.subject integrity of upbringing pl_PL
dc.subject newness of upbringing pl_PL
dc.subject clarity of upbringing pl_PL
dc.subject attractiveness of upbringing pl_PL
dc.subject methodics pl_PL
dc.subject metodologia pl_PL
dc.subject methodology pl_PL
dc.subject education methodology pl_PL
dc.subject concreteness of upbringing pl_PL
dc.subject community of upbringing pl_PL
dc.subject relevance of upbringing pl_PL
dc.subject theological-anthropological sources of upbringing pl_PL
dc.subject sources of upbringing pl_PL
dc.subject theology pl_PL
dc.subject anthropology pl_PL
dc.subject theological sources of upbringing pl_PL
dc.subject anthropological sources of upbringing pl_PL
dc.subject atrakcyjność pl_PL
dc.subject attractiveness pl_PL
dc.subject przesłanie pl_PL
dc.subject message pl_PL
dc.subject przesłanie pedagogiczne pl_PL
dc.subject pedagogical message pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject pedagogy pl_PL
dc.subject pedagogiczne przesłanie Jana Pawła II pl_PL
dc.subject pedagogical message of John Paul II pl_PL
dc.subject topicality of upbringing pl_PL
dc.title Atrakcyjność pedagogicznego przesłania Jana Pawła II pl_PL
dc.title.alternative Pedagogical Attractiveness of John Paul II’s Message pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas