Repozytorium Theo-logos

Przedsiębiorczość z perspektywy nauki społecznej Kościoła zarys problematyki

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zadroga, Adam
dc.date.accessioned 2024-02-01T07:47:33Z
dc.date.available 2024-02-01T07:47:33Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2008, T. 55, z. 3, s. 153-163. pl_PL
dc.identifier.issn 1233-1457
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/12780
dc.description Tłumaczenie streszczenia / Translated by Jan Kłos. pl_PL
dc.description.abstract The paper outlines the problems of entrepreneurship from the perspective of the Church’s social doctrine in which this category is taken above all in its anthropological and ethical dimension. Thus the author makes an attempt to answer the following questions: what does it mean to be an entrepreneurial person? what ethical principals accompany running an enterprise? An essential role here is also played by the question whether the decisions made by an entrepreneur should be subordinate only to economic goals, or he should additionally be governed by important non-economic goals. If so, then should he do this? The paper has been divided into three parts. The first part presents the essence and importance of entrepreneurship in the context of the contemporary vision of economic development. The second part shows entrepreneurship as an anthropological and ethical category on the basis of the Church’ social doctrine. The third part depicts the position of social moral theology linked with entrepreneurship. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject przedsiębiorczość pl_PL
dc.subject przedsiębiorstwo pl_PL
dc.subject rozwój gospodarczy pl_PL
dc.subject nauka społeczna Kościoła pl_PL
dc.subject nauczanie społeczne Kościoła pl_PL
dc.subject Katolicka Nauka Społeczna pl_PL
dc.subject teologia moralna społeczna pl_PL
dc.subject teologia pl_PL
dc.subject teologia moralna pl_PL
dc.subject entrepreneurship pl_PL
dc.subject enterprise pl_PL
dc.subject economic development pl_PL
dc.subject social doctrine of the Church pl_PL
dc.subject social teaching of the Church pl_PL
dc.subject social moral theology pl_PL
dc.subject theology pl_PL
dc.subject moral theology pl_PL
dc.title Przedsiębiorczość z perspektywy nauki społecznej Kościoła zarys problematyki pl_PL
dc.title.alternative Entrepreneurship from the Perspective of the Social Doctrine of the Church an Outline of Problems pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas