Repozytorium Theo-logos

Rola katolickich środków społecznego przekazu w budzeniu zaangażowania w życiu publicznym

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Śmigiel, Wiesław
dc.date.accessioned 2024-02-05T12:03:32Z
dc.date.available 2024-02-05T12:03:32Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2008, T. 55, z. 6, s. 119-131. pl_PL
dc.identifier.issn 1233-1457
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/12850
dc.description Tłumaczenie streszczenia / Translated by Tadeusz Karłowicz. pl_PL
dc.description.abstract Establishing and developing Catholics’ own media is one of the priority tasks for the Church. Catholic media serve the work of evangelization, and through reliable information and its interpretation, dialog and formation of the public opinion they contribute to encouraging participation in public life. In Poland there is considerable pluralism of Catholic media; however, it seems that the most interesting initiatives in the area of Catholic media include: the Catholic Information Agency (KAI), the foundation ‘Opoka’ (‘Bedrock’) and Radio ‘Maryja’ and the media circles connected with it. Since for media there are no borders and barriers, they reach both the faithful and the atheists. They help active Catholics to interpret reality properly and to ground their views; they may make ‘lukewarm’ Catholics realize their position better; and they force atheists to reflect on reality and persuade them to judiciously and critically participate in changing the earthly reality. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject katolickie środki społecznego przekazu pl_PL
dc.subject środki społecznego przekazu pl_PL
dc.subject życie publiczne pl_PL
dc.subject informacja pl_PL
dc.subject dialog pl_PL
dc.subject opinia publiczna pl_PL
dc.subject Catholic mass media pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject katolickie środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject public life pl_PL
dc.subject information pl_PL
dc.subject dialogue pl_PL
dc.subject public opinion pl_PL
dc.subject mass media pl_PL
dc.title Rola katolickich środków społecznego przekazu w budzeniu zaangażowania w życiu publicznym pl_PL
dc.title.alternative The Role of Catholic Media in Encouraging Participation in Public Life pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas