Repozytorium Theo-logos

Familie und Schule: zwei Erziehungsumfelder und ihre Rolle im Rahmen der Erziehung

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Stala, Józef
dc.date.accessioned 2024-02-07T14:24:43Z
dc.date.available 2024-02-07T14:24:43Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2008, T. 55, z. 8, s. 101-112. pl_PL
dc.identifier.issn 1233-1457
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/12946
dc.description Artykuł w języku niemieckim. Streścił ks. Józef Stała. pl_PL
dc.description.abstract Każdy człowiek uczestniczy w życiu określonego środowiska społecznego, jest od niego uzależniony i równocześnie sam je kształtuje. Środowisko to tworzy istniejący aktualnie układ stosunków otoczenia (ludzi, zdarzeń, rzeczy, zjawisk), z którymi jednostka ma bezpośrednią styczność, na które wpływa, a one oddziałują na nią. Dokonuje się to w toku interakcji przyjmujących formę współdziałania, wzajemnej pomocy, rywalizacji czy nawet konfliktów. Środowisko stanowi dla człowieka źródło aktywnej i twórczej stymulacji oraz ogólny kontekst, w jakim zachodzą specyficzne zachowania. Jednym ze składników środowiska społecznego jest środowisko wychowawcze, które tworzą poszczególne osoby wpływające na rozwój psychiki i kształtowanie się osobowości dzieci i młodzieży. W niniejszym artykule podjęto zagadnienie zadań wychowawczych stojących przed dwoma podstawowymi środowiskami wychowawczymi: rodziną i szkołą. pl_PL
dc.language.iso de pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject rodzina pl_PL
dc.subject środowisko pl_PL
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject zadania wychowawcze pl_PL
dc.subject życie społeczne pl_PL
dc.subject środowisko społeczne pl_PL
dc.subject środowiska wychowawcze pl_PL
dc.subject family pl_PL
dc.subject schools pl_PL
dc.subject szkoły pl_PL
dc.subject milieu pl_PL
dc.subject upbringing pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject educational tasks pl_PL
dc.subject social environment pl_PL
dc.subject environment pl_PL
dc.subject nurturing environments pl_PL
dc.subject Familie pl_PL
dc.subject Schule pl_PL
dc.subject Umgebung pl_PL
dc.subject Milieu pl_PL
dc.subject Erziehung pl_PL
dc.subject social life pl_PL
dc.title Familie und Schule: zwei Erziehungsumfelder und ihre Rolle im Rahmen der Erziehung pl_PL
dc.title.alternative Rodzina i szkoła ‒ dwa środowiska wychowawcze wobec zadań wychowawczych pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas