Repozytorium Theo-logos

Rodzina jako środowisko wychowawcze w świetle poglądów polskich filozofów spotkania

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Wieczorek, Krzysztof
dc.date.accessioned 2024-02-12T14:00:57Z
dc.date.available 2024-02-12T14:00:57Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Family Forum, 2014, T. 4, s. 29-52. pl_PL
dc.identifier.issn 2084-1698
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/13061
dc.description.abstract Encounter as a philosophical category comprises a lot of various types of relations and configurations of a man with another man. In Poland in the last twenty years of the 20th century and later there developed a flourishing environment of philosophers who examined the problems ofinterpersonal encounter in the spirit of the synthesis of phenomenology and personalism. The Polish philosophers of encounter came to a few essential findings referring to the subject of encounter considered in the comprehensive and general way. The article attempts to apply the general philosophical issue worked out in this trend so to consider the problem in more detailed way. The essential question is: can the findings of the Polish philosophy of encounter be useful to examine the relations in the family environment for the effectiveness of fulfilling the educational function towards children by the family? The author proves that some philosophical settlements can actually be used in such a research area. pl_PL
dc.description.abstract Spotkanie [encounter] jako kategoria filozoficzna obejmuje wiele różnorodnych typów relacji i konfiguracji człowieka z człowiekiem. W Polsce w ostatnich 20 latach XX wieku i później rozwijało się prężnie środowisko filozofów, wnikliwie badających problematykę spotkań międzyludzkich w duchu syntezy fenomenologii z personalizmem. Polscy filozofowie spotkania doszli do kilku znaczących odkryć i ustaleń, odnoszących się do całościowo i ogólnie ujętego tematu spotkania. Artykuł podejmuje próbę aplikacji ogólnej problematyki filozoficznej, wypracowanej w tym nurcie, do rozważenia bardziej szczegółowego problemu. Zasadnicze pytanie brzmi: czy odkrycia polskiej filozofii spotkania mogą być użyteczne w zastosowaniu do zbadania relacji w środowisku rodzinnym pod kątem efektywności wypełniania przez rodzinę funkcji wychowawczej względem dzieci. Autor dowodzi, że niektóre rozstrzygnięcia filozoficzne rzeczywiście mają zastosowanie w tak określonym obszarze badawczym. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject encounter pl_PL
dc.subject community pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject family pl_PL
dc.subject maturity pl_PL
dc.subject spotkanie pl_PL
dc.subject wspólnota pl_PL
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject rodzina pl_PL
dc.subject dojrzałość pl_PL
dc.subject środowisko wychowawcze pl_PL
dc.subject educational environment pl_PL
dc.subject filozofia pl_PL
dc.subject philosophy pl_PL
dc.subject filozofia spotkania pl_PL
dc.subject philosophy of the meeting pl_PL
dc.subject meeting pl_PL
dc.subject Polska pl_PL
dc.subject Poland pl_PL
dc.subject Józef Tischner pl_PL
dc.subject upbringing pl_PL
dc.title Rodzina jako środowisko wychowawcze w świetle poglądów polskich filozofów spotkania pl_PL
dc.title.alternative Family as an educational environment in the light of the views of Polish philosophers of encounter pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas