Repozytorium Theo-logos

Parental Control of Pre-School Children’s Viewing of Programmes in Electronic Media

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Knapík, Ján
dc.date.accessioned 2024-02-13T07:49:20Z
dc.date.available 2024-02-13T07:49:20Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Family Forum, 2014, T. 4, s. 235-257. pl_PL
dc.identifier.issn 2084-1698
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/13105
dc.description Artykuł w języku angielskim. pl_PL
dc.description.abstract Electronic media comprise an integral part of family life and have therefore become the childrens companions. The programmes that children watch from early childhood affect their psychological development and shape their moral norms, attitudes and opinions. One of the important tasks of parents is to define rules for watching programmes in the electronic media, to decide at what age children should start watching programmes, which programmes are appropriate for them, for how long and during which part of the day they can spend time in front of the screen. The research problem how parents control and manage TV viewing in their pre-school children has been studied using qualitative research methods - in-depth interviews as the main research method phenomenological analysis. This research offers findings on what the viewing habits of a child television view are in the families of our participants. It examines the environment and the context of the family activities as a part of which the children watched TV. For a more thorough understanding of the parenting techniques using which parents seek to control children’s television viewing, part of the research interview is given to the view of parents on TV, the positive and negative effects, which, according to the parents, watching television can bring their children. pl_PL
dc.description.abstract Media elektroniczne stanowią integralną część życia rodziny i dlatego stały się towarzyszami dzieci. Programy, które dzieci oglądają od wczesnego dzieciństwa, wpływają na ich rozwój psychiczny i kształtują ich normy moralne, postawy i opinie. Jednym z ważnych zadań rodziców jest określenie zasad oglądania programów w mediach elektronicznych, podjęcie decyzji, w jakim wieku ich dzieci powinny zacząć oglądanie programów, jakie programy są dla nich odpowiednie, ja k długo i ja ką porę dnia mogą spędzać przed ekranem. Problem badawczy, ja k rodzice kontrolują i zarządzają oglądaniem telewizji u swoich przedszkolnych dzieci, został przeanalizowany przy zastosowaniu jakościowych metod badawczych – zastosowano dogłębne wywiady jako główną fenomenologiczną analizę metody badawczej. Badanie to podaje wyniki na temat zwyczajów oglądania telewizji przez dzieci w rodzinach uczestników badań. Badanie to analizuje środowisko i kontekst tych działań rodziny, w związku z którymi dzieci oglądają telewizję. W celu dokładniejszego zrozumienia technik rodzicielskich, których używając, rodzice chcą kontrolować oglądanie telewizji przez swoje dzieci, część badania stanowi pogląd rodziców na telewizję, pozytywne i negatywne skutki, które, według rodziców, oglądanie telewizji może przynieść ich dzieciom. pl_PL
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject pre-school children pl_PL
dc.subject childhood pl_PL
dc.subject viewing pl_PL
dc.subject electronic media pl_PL
dc.subject parental control pl_PL
dc.subject dzieci przedszkolne pl_PL
dc.subject dzieciństwo pl_PL
dc.subject oglądanie telewizji pl_PL
dc.subject TV watching pl_PL
dc.subject media elektroniczne pl_PL
dc.subject kontrola rodzicielska pl_PL
dc.subject dzieci pl_PL
dc.subject children pl_PL
dc.subject rodzice pl_PL
dc.subject parents pl_PL
dc.title Parental Control of Pre-School Children’s Viewing of Programmes in Electronic Media pl_PL
dc.title.alternative Rodzicielska kontrola oglądania programów w mediach elektronicznych przez dzieci przedszkolne pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas