Repozytorium Theo-logos

Differentiation, adolescent autonomy from the perspective of family therapy

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Szücs, Attila András
dc.contributor.author Árkovits, Amaryl
dc.contributor.author Dorn, Krisztina
dc.date.accessioned 2024-02-13T09:26:29Z
dc.date.available 2024-02-13T09:26:29Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Family Forum, 2015, T. 5, s. 85-93. pl_PL
dc.identifier.issn 2084-1698
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/13137
dc.description Artykuł w języku angielskim. pl_PL
dc.description.abstract Artykuł wychodzi z założenia, że późna i nie zawsze całkowita dyferencjacja z rodziny pochodzenia jest istotnym problemem w naszym społeczeństwie. Zamierzamy omówić tę kwestię, odnosząc się do modelu terapii indywidualnego rozwoju oraz modelu terapii rodzinnej. Praca ta przedstawia przegląd, jak różne szkoły terapii rodzinnej, szczególnie szkoła międzypokoleniowa, traktują kwestię indywidualnej dyferencjacji. Drugim modelem tu przedstawionym jest model Erika Eriksona, model indywidualnego psychospołecznego rozwoju. Podsumowując, staramy się zapewnić dogłębne zrozumienie problemów i trudności dyferencjacji oraz zasugerować możliwe sposoby, by relacje rodzice - dzieci mogły rozwijać się tak, by dziecko osiągnęło bezpieczną dorosłość z przyrodzonej niedojrzałości dorastania. pl_PL
dc.description.abstract The paper starts from the premise that late and not always complete differentiation from the family of origin is a significant problem in our society. We intend to discuss this issue by referring to individual developmental and family therapy models. The paper provides an overview of how different schools of family therapy, especially the transgenerational school, treat the question of individual differentiation. The other model to be described is Erik Erikson’s model of the individual psychosocial development. In summary, we aim to provide insights into comprehending the questions and difficulties of differentiation, and suggest possible ways of how the parent-child relations can develop for the child to reach confident adulthood from the inherent immaturity of adolescence. pl_PL
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject family therapy pl_PL
dc.subject adolescents pl_PL
dc.subject differentiation pl_PL
dc.subject parents pl_PL
dc.subject terapia rodzinna pl_PL
dc.subject dorastająca młodzież pl_PL
dc.subject dyferencjacja pl_PL
dc.subject rodzice pl_PL
dc.subject rodzina pl_PL
dc.subject family pl_PL
dc.subject młodzież pl_PL
dc.subject youth pl_PL
dc.subject autonomia pl_PL
dc.subject autonomy pl_PL
dc.subject dorastanie pl_PL
dc.subject juvenescence pl_PL
dc.subject dzieci pl_PL
dc.subject children pl_PL
dc.title Differentiation, adolescent autonomy from the perspective of family therapy pl_PL
dc.title.alternative Dyferencjacja, autonomia dorastających z perspektywy terapii rodzinnej pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas