Repozytorium Theo-logos

Teacher of Education for Family Life as an innovator in the reformed system

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zellma, Anna
dc.date.accessioned 2024-02-19T10:26:50Z
dc.date.available 2024-02-19T10:26:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Family Forum, 2018, T. 8, s. 197-212. pl_PL
dc.identifier.issn 2084-1698
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/13269
dc.description.abstract The analyses performed for this paper focused – among other things – on legal regulations concerning creative activities of a teacher-innovator and on various solutions in the area of curricula, methodology and organisational matters in regard to teaching, education and care at the new school. Pedagogical innovations implemented in everyday educational work involve, for example, replacing one methodological or organisational solution with another, expanding syllabuses and methodological solutions and enhancing the effectiveness of teaching and educational activities. These innovations help a teacher of education for family life to reinforce student creativity, develop an active attitude in students and prepare them for responsible participation in social life. Teachers’ of education for family life commitment, their creativity in thinking and actions and their thoughtfulness and professionalism are of great importance. pl_PL
dc.description.abstract W analizach podjętych w niniejszym artykule zwrócono uwagę na regulacje prawne dotyczące twórczego działania nauczyciela innowatora oraz na różnego rodzaju rozwiązania programowe, metodyczne, organizacyjne w obszarze nauczania, wychowania i opieki w reformowanej szkole. W codzienności edukacyjnej innowacje pedagogiczne polegają m. in. na zastąpieniu jednego rozwiązania metodycznego lub organizacyjnego drugim, uzupełnieniu treści programowych i rozwiązań metodycznych, wzmacnianiu skutecznych działań dydaktyczno-wychowawczych. Dzięki nim nauczyciel wychowania do życia w rodzinie może rozwijać kreatywność uczniów, kształtować w nich postawy aktywne i wdrażać do odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym. Niezwykle istotne jest tu odpowiednie zaangażowanie nauczyciela wychowania do życia w rodzinie, jego kreatywność w myśleniu i działaniu, refleksyjność oraz profesjonalizm. pl_PL
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ *
dc.subject creativity pl_PL
dc.subject pedagogical innovations pl_PL
dc.subject teachers pl_PL
dc.subject reformed system pl_PL
dc.subject educational reform pl_PL
dc.subject education for family life pl_PL
dc.subject kreatywność pl_PL
dc.subject innowacje pedagogiczne pl_PL
dc.subject nauczyciele pl_PL
dc.subject reforma oświaty pl_PL
dc.subject wychowanie do życia w rodzinie pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject pedagogy pl_PL
dc.title Teacher of Education for Family Life as an innovator in the reformed system pl_PL
dc.title.alternative Nauczyciel wychowania do życia w rodzinie jako innowator w reformowanej szkole pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas