Repozytorium Theo-logos

Examining teachers’ perceptions about specific characteristics of twice exceptional students

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Šuligoj, Ajda
dc.date.accessioned 2024-04-10T06:49:35Z
dc.date.available 2024-04-10T06:49:35Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Analecta Cracoviensia, 2014, T. 46, s. 255-277. pl_PL
dc.identifier.issn 0209-0864
dc.identifier.issn 2391-6842
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/14987
dc.description Artykuł w języku angielskim. Zawiera tabele. pl_PL
dc.description.abstract The teachers meet a gifted child with a learning disability, a twice-exceptional student, during his or her career. In Slovenia there has not yet been carried out a research, which would examine teachers’ perceptions about this group of twice-exceptional students. In this qualitative research we interviewed teachers who have experience in teaching twice- exceptional students. We were interested in which characteristics of twice exceptional students were most commonly described by teachers. Also we were interested in examining if the teachers descriptions focus more on student’s strengths or weaknesses. Participating teachers are able to recognize mostly emotional and social characteristics of twice exceptional students. pl_PL
dc.description.abstract Podczas swojej pracy zawodowej nauczyciele spotykają rozwinięte intelektualnie dzieci, u których występuje jakaś forma niepełnosprawności. W Słowenii nie przeprowadzono jeszcze badań, które wykazałyby, jakie jest postrzeganie przez nauczycieli tych grup uczniów. W jakościowym badaniu przeprowadzono wywiad z nauczycielami, którzy mieli doświadczenie w pracy z takimi uczniami. Punktem zainteresowania były te cechy uczniów, które nauczyciele uważają za najczęściej się powtarzające. W badaniu skoncentrowano się także na odpowiedzi na pytanie, czy opis dokonany przez nauczycieli skupia się na mocnych stronach uczniów czy słabych. Nauczyciele poddani badaniu potrafili rozpoznać większość emocjonalnych i społecznych cech uczniów. pl_PL
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject education pl_PL
dc.subject teachers pl_PL
dc.subject students pl_PL
dc.subject disability pl_PL
dc.subject learning disabilities pl_PL
dc.subject twice exceptional pl_PL
dc.subject outstanding students pl_PL
dc.subject characteristics pl_PL
dc.subject developmental disorder of school skills pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject nauczyciele pl_PL
dc.subject uczniowie pl_PL
dc.subject niepełnosprawność pl_PL
dc.subject zaburzenia uczenia się pl_PL
dc.subject wybitni uczniowie pl_PL
dc.subject charakterystyka pl_PL
dc.subject zaburzenie rozwojowe umiejętności szkolnych pl_PL
dc.title Examining teachers’ perceptions about specific characteristics of twice exceptional students pl_PL
dc.title.alternative O postrzeganiu przez nauczycieli cech wybitnych intelektualnie uczniów z niepełnosprawnością pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas