Repozytorium Theo-logos

Dydaktyczne zasady nauczania związane ze strukturą materiału kształcenia i jego przekazem w katechezie biblijnej

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Stypułkowska, Beata
dc.date.accessioned 2022-11-29T12:50:32Z
dc.date.available 2022-11-29T12:50:32Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2001, R. 5 (23), Nr 9 (53), s. 361-388. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/1939
dc.description.abstract The content of the presented paper is centered around the one group of didactic principles of teaching and their significance in biblical catechesis. Here are assigned the principles of: gradation of difficulties, pictoriality, employing examples, correlation, relating theory to practice, knowledge permanence, and knowledge efficiency. Applying these principles helps a teacher to analyse the educational material correctly and makes the communicated subjects clear and well arranged from the point of view of his/her pupils. After all, the results of education depend strongly on teacher's action and his/her didactic skills. Didactic principles of teaching can be truly helpful to the catechist in planning of education process and its subsequent realization, as well as in checking effects of teaching in the field of biblical catechesis. As opposed to catechetical principles of teaching and biblical principles of interpretation of the Holy Scriptures in catechesis, the didactic principles of teaching are of universal character. They are helpful in teaching various school subjects. Moreover, the catechist can select or prefer certain principles without detriment to the correct proceeding of a didactic process. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject katecheza biblijna pl_PL
dc.subject katecheci pl_PL
dc.subject nauczanie pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject dydaktyka pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject wiedza pl_PL
dc.subject Biblia pl_PL
dc.subject Pismo Święte pl_PL
dc.subject catechesis en
dc.subject biblical catechesis en
dc.subject catechists en
dc.subject teaching en
dc.subject education en
dc.subject pedagogy en
dc.subject knowledge en
dc.subject Bible en
dc.title Dydaktyczne zasady nauczania związane ze strukturą materiału kształcenia i jego przekazem w katechezie biblijnej pl_PL
dc.title.alternative Didactic principles of teaching concerning the structure of the educational material and the way of its being communicated in biblical catechesis en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas