Repozytorium Theo-logos

Kościół a świat reklamy

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Ligęza, Kazimierz
dc.date.accessioned 2022-12-12T07:32:45Z
dc.date.available 2022-12-12T07:32:45Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2002, R. 6 (24), Nr 10 (54), s. 243-257. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/2012
dc.description.abstract It is difficult to imagine our modem world without advertising. We encounter it everywhere. Advertising dominates especially mass media, with which it is closely associated. Big influence of the contents of advertising on mentality and morality of contemporary man was bound to evoke considerable interest of the Church. Numerous documents Magisterium Ecclesiae, in which the complex phenomena of the world of advertising are discussed, are a proof. Assuming positive approach towards electronic media the Church sees in them a great opportunity to preach the Good News, also within the media. Guarding integral development of man and his supernatural vocation, however, the Church points out, among other things, the dangers resulting from uncritical reception of the contents of advertising. To play a positive role in social life advertising has to observe moral order in the first place. This includes respect of man's dignity and care for the truthfulness of advertisements. Hence, an indispensable warrant of proper influence of advertising business is a wellformed, responsible conscience of this sector's employees and moral maturity of recipients of advertisements. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject reklama pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject społeczeństwo pl_PL
dc.subject dokumenty Kościoła pl_PL
dc.subject duszpasterstwo pl_PL
dc.subject papieże pl_PL
dc.subject moralność pl_PL
dc.subject prawda pl_PL
dc.subject informacja pl_PL
dc.subject godność pl_PL
dc.subject godność ludzka pl_PL
dc.subject przemysł pl_PL
dc.subject widzowie pl_PL
dc.subject Church en
dc.subject advertisement en
dc.subject mass media en
dc.subject society en
dc.subject ministry en
dc.subject popes en
dc.subject morality en
dc.subject truth en
dc.subject information en
dc.subject dignity en
dc.subject industry en
dc.subject viewers en
dc.subject kapłani pl_PL
dc.subject duchowieństwo pl_PL
dc.subject clergy en
dc.subject priesthood en
dc.subject commercial en
dc.title Kościół a świat reklamy pl_PL
dc.title.alternative Church and the World of Advertising en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas