Repozytorium Theo-logos

Szkolna edukacja religijna a procedura oceny jej efektów

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zając, Marian
dc.date.accessioned 2024-08-30T05:56:04Z
dc.date.available 2024-08-30T05:56:04Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2014, T. 61, nr 11, s. 75-88. pl_PL
dc.identifier.issn 2353-7272
dc.identifier.issn 2543-5973
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/20133
dc.description Tłumaczenie streszczenia / Translated by Tadeusz Karłowicz. pl_PL
dc.description.abstract W aktualnej rzeczywistości edukacyjnej konieczne są informacje dotyczące procedury oceny efektów szkolnej edukacji religijnej. Nazywana jest ona fachowo ewaluacją. Istotą nowego typu postępowania jest obecnie odejście od zwyczajowego nadzoru pedagogicznego jako działalności diagnostyczno-oceniającej na rzecz działania mającego na celu ocenę efektów aktywności edukacyjnej w szkole. Ewaluacja ma swoje strategiczne cele oraz rozbudowane narzędzia badawcze, także w ramach wyznaniowej lekcji religii. Wiążą się z nią ważne zagadnienia etyczne, które czynią z niej działanie wiarygodne w ocenie systemu kształcenia religijnego oraz nauczycieli religii w nim zaangażowanych. Kluczowe znaczenie posiada zagadnienie możliwości wykorzystania nowej procedury ewaluacyjnej w nauczaniu religii. Nauczyciele religii powinni przekonać się do korzystania z możliwości badawczych ewaluacji w celu interpretowania informacji dotyczących edukacji religijnej w szkole z intencją jej udoskonalania. pl_PL
dc.description.abstract In modern educational reality information is necessary that concerns the evaluation procedure of the results of school religious education. The essence of the new type of procedure is now departure from the usual pedagogical supervision as a diagnostic evaluating activity, in favor of an activity aiming at evaluating the effects of educational activity at school. Evaluation has its strategic aims and developed research tools, also within a denominational religion lesson. Important ethical issues are connected with it, that make it a credible activity in the evaluation of the system of religious education and of religion teachers involved in it. The problem of the possibility of the use of the new evaluation procedure in the teaching of history has a key importance. Religion teachers should take to using the research possibilities of evaluation in order to interpret the information concerning religious education at school, with the intention of perfecting it. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject procedura oceny pl_PL
dc.subject ewaluator pl_PL
dc.subject nadzór pedagogiczny pl_PL
dc.subject edukacja religijna w szkole pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject nauczanie religii w szkole pl_PL
dc.subject religious education pl_PL
dc.subject evaluation procedure pl_PL
dc.subject ocena pl_PL
dc.subject evaluation pl_PL
dc.subject evaluator pl_PL
dc.subject pedagogical supervision pl_PL
dc.subject teaching religion pl_PL
dc.subject teaching religion in school pl_PL
dc.subject religious education in school pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.title Szkolna edukacja religijna a procedura oceny jej efektów pl_PL
dc.title.alternative School Religious Education vs. the Evaluation Procedure of Its Results pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas