Repozytorium Theo-logos

Działalność naukowo-dydaktyczna Hubertusa Halbfasa

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kiciński, Andrzej
dc.date.accessioned 2024-08-30T06:27:53Z
dc.date.available 2024-08-30T06:27:53Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2014, T. 61, nr 11, s. 57-73. pl_PL
dc.identifier.issn 2353-7272
dc.identifier.issn 2543-5973
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/20142
dc.description Tłumaczenie streszczenia / Translated by Tadeusz Karłowicz. pl_PL
dc.description.abstract Hubertus Halbfas jest znanym pedagogiem religii nie tylko w Niemczech. Polska katechetyka zna tylko częściowo jego działalność naukowo-dydaktyczną. Ten artykuł zawiera pierwszy w języku polskim pełny życiorys naukowy autora oraz kompletne zestawienie jego publikacji. Wprowadza w kontekst rozwoju katechetyki/pedagogiki religii w Niemczech oraz wskazuje na wybrane kierunki twórczości Halbfasa. Myśl Halbfasa, że każdy człowiek nosi w sobie pragnienie „przekraczania siebie” i doświadczania wciąż nowych wymiarów własnego życia, jest ciągłym wyzwaniem do opracowywania nowych programów nauki religii. Jego koncepcja dydaktycznosymboliczna próbuje przywrócić dydaktyce szkolnej utraconą zdolność narratywną doświadczenia religijnego i chociaż zawiera wiele elementów kontrowersyjnych ‒ jest wyzwaniem dla współczesnych pedagogów religii i katechetyków każdego obszaru kulturowego. pl_PL
dc.description.abstract Hubertus Halbfas is an educationalist of religion, well-known not only in Germany. Polish catechetics only partly knows his research-didactic work. The article contains the first description of his life as a scientist and a complete list of his publications in the Polish language. It introduces the reader into the context of the development of catechetics/pedagogy of religion in Germany, and it indicates selected trends in Halbfas’s work. Halbfas’s thought that every human being has an inner desire to “transcend himself/herself” and to experience ever new dimensions of his/her life, is a constant challenge to work out new programs of religious education. His didactic-symbolic conception tries to restore the lost narrative ability of religious experience to scholarly didactics, and although it contains many controversial elements, it is a challenge for modern educationists of religion and catechists in every cultural area. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Hubertus Halbfas pl_PL
dc.subject nauczanie religii w szkole pl_PL
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject szkoły pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject dydaktyka symboli pl_PL
dc.subject język religijny pl_PL
dc.subject działalność naukowo-dydaktyczna pl_PL
dc.subject działalność naukowa pl_PL
dc.subject działalność dydaktyczna pl_PL
dc.subject symbol pl_PL
dc.subject dydaktyka pl_PL
dc.subject pedagodzy pl_PL
dc.subject religious education at school pl_PL
dc.subject edukacja religijna w szkole pl_PL
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject religious education pl_PL
dc.subject teaching religion pl_PL
dc.subject teaching religion in school pl_PL
dc.subject schools pl_PL
dc.subject religion pl_PL
dc.subject didactics of symbols pl_PL
dc.subject religious language pl_PL
dc.subject research and teaching activities pl_PL
dc.subject research activities pl_PL
dc.subject teaching activities pl_PL
dc.subject didactics pl_PL
dc.subject pedagogues pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject catechesis pl_PL
dc.title Działalność naukowo-dydaktyczna Hubertusa Halbfasa pl_PL
dc.title.alternative Hubertus Halbfas’s Research-Didactic Work pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas