Repozytorium Theo-logos

Nauczanie religii wobec cyfryzacji polskiej szkoły

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Mąkosa, Paweł
dc.date.accessioned 2024-08-30T06:57:54Z
dc.date.available 2024-08-30T06:57:54Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2014, T. 61, nr 11, s. 25-38 pl_PL
dc.identifier.issn 2353-7272
dc.identifier.issn 2543-5973
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/20165
dc.description.abstract W obliczu cyfryzacji edukacji szkolnej w Polsce podjęto próbę ukazania podstawowych założeń programu „cyfrowa szkoła”, a także zasadności i możliwości włączenia się w ten proces na lekcjach religii. W tym celu poddano analizie istniejące aktualnie elektroniczne narzędzia do nauczania religii wpisujące się w ten program. Należą do nich zaawansowane technologicznie multibooki, jak również portale internetowe i elektroniczne poradniki metodyczne. Przeprowadzona analiza dowiodła, że odpowiedzialni za nauczanie religii w Polsce oraz wydawcy katoliccy posiadają duży potencjał merytoryczno-metodyczny i są w stanie wytworzyć pomoce dydaktyczne na miarę dzisiejszych czasów. Jednocześnie przedstawiono szereg trudności techniczno-finansowych, które mogą utrudnić i spowolnić proces cyfryzacji edukacji religijnej. Podjęto także próbę ukazania walorów i zagrożeń, jakie niesie ze sobą edukacja cyfrowa. pl_PL
dc.description.abstract In the age of digitization of school education in Poland, we have tried to show the essential principles of the project “digital school” as well as the merits and the possibility of including religious instruction in this process. For this purpose, currently existing electronic tools for teaching religion have been analyzed. Among them are technologically advanced multibooks and also portals and even electronic methodology guides for teachers. The analysis has shown that Catholic publishers in Poland have great potential in creating this kind of educational tools. They are already able to produce modern teaching aids. In the article there were also presented a lot of technical and financial difficulties that may hinder and slow down the process of digitization of religious education. They were also shown advantages and risks posed by the digital education. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject cyfryzacja pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject edukacja religijna w szkole pl_PL
dc.subject digitalization pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject teaching religion pl_PL
dc.subject catechesis pl_PL
dc.subject religion pl_PL
dc.subject religious education pl_PL
dc.subject religious education at school pl_PL
dc.subject edukacja cyfrowa pl_PL
dc.subject digital education pl_PL
dc.title Nauczanie religii wobec cyfryzacji polskiej szkoły pl_PL
dc.title.alternative Teaching Religion and Digitization of Polish School pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas