Repozytorium Theo-logos

Publiczne relacje i promocja działań pomocy społecznej w praktyce

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Chechelska, Marta
dc.date.accessioned 2024-08-30T09:48:16Z
dc.date.available 2024-08-30T09:48:16Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Roczniki Teologiczne, 2015, T. 62, nr 1, s. 5-31. pl_PL
dc.identifier.issn 2353-7272
dc.identifier.issn 2543-5973
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/20219
dc.description.abstract Współczesny świat stawia przed instytucjami pomocowymi nowe wyzwania – nie tylko w zakresie nowych, pojawiających się problemów i idących za nimi rozwiązań, ale także w zakresie zarządzania informacją. W Polsce niewiele mówi się o public relations w dziedzinie pomocy społecznej. Tymczasem kształtowanie polityki informacyjnej przez instytucje pomocowe jest wręcz niezbędne. Planowanie i realizowanie procesu, jakim jest kształtowanie publicznych relacji, powinno się odbywać w sposób planowany, zorganizowany i skuteczny. Elementami polityki informacyjnej w placówkach pomocy społecznej mogą być: kształtowanie media relations, prowadzenie strony internetowej, wydawnictwa własne, wewnętrzny PR oraz wszystkie działania realizowane przez instytucję w ramach ustawy o dostępie do informacji publicznej. Czerpanie z metod i zasad budowania PR pomaga w kształtowaniu miarodajnego wizerunku instytucji, które zajmują się profesjonalnym pomaganiem. Należy nauczyć się mówić o swojej pracy po to, aby docierać z kompetentną informacją do określonych odbiorców: podopiecznych – obecnych i potencjalnych, partnerów, darczyńców, dziennikarzy. Jeśli coraz częściej będą się pojawiały rzetelne informacje na temat działań podejmowanych przez instytucje pomocowe, to wizerunek polskiej pomocy społecznej będzie prawdziwy (i jednocześnie satysfakcjonujący zatrudnionych w tym sektorze). Aby jednak najczęściej wysokie kompetencje pracowników socjalnych znajdowały uznanie u opinii publicznej, ośrodki pomocy społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie – wszystkie placówki pomocy społecznej – muszą prowadzić odpowiednie działania informacyjne. pl_PL
dc.description.abstract Contemporary world challenges social assistance institutions. Challenges are not only recently emerged social problems and their solutions but also information manage ment. Public relations in the field of social assistance is not very popular in Poland. Creating information policy by social assistance institutions is not only needed but essential. Public relations must be organized in the planned, organized and effective way. Elements of the infor mation policy in the social assistance institutions are: media relations, website, publications, interior public relations and all other activities (in accordance to Law on Access to Public Information). Public relations can shape positive image of social assistance institutions. It is useful to learn how to talk about our work to give adequate information– to our clients, partners, donors and journalists. Systematic, open cooperation with journalists can change the attitude of the spokesmen from passive (only giving answers) to active (seeking opportunities to inform). When there will be more adequate information about social assistance institutions, the image of polish social assistance system will be authentic on the one hand and satisfying to employees on the other. If social workers would like to gain public opinion appreciation, all of the social assistance institutions must implement adequate information policy. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject public relations pl_PL
dc.subject relacje publiczne pl_PL
dc.subject pomoc społeczna pl_PL
dc.subject social services pl_PL
dc.subject wizerunek pomocy społecznej pl_PL
dc.subject polityka informacyjna pl_PL
dc.subject media relations pl_PL
dc.subject image of social welfare pl_PL
dc.subject social welfare pl_PL
dc.subject information policy pl_PL
dc.subject relacje medialne pl_PL
dc.title Publiczne relacje i promocja działań pomocy społecznej w praktyce pl_PL
dc.title.alternative Public Relations and Promotion of the Social Assistance System in Practice pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas