Repozytorium Theo-logos

Dydaktyczne zasady nauczania związane z działaniami ucznia w procesie kształcenia w katechezie biblijnej

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Stypułkowska, Beata
dc.date.accessioned 2022-12-12T07:55:23Z
dc.date.available 2022-12-12T07:55:23Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2002, R. 6 (24), Nr 10 (54), s. 357-374. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/2028
dc.description.abstract The content of the presented paper is centered around a certain group of didactic principles of teaching and their significance in biblical catechesis. This group is constituted by the principles dealing with pupils' activity in the education process. Here belong the principles of: activity, individualisation and collectivity, self-dependence, and teaching the skills of learning. These principles guide the attention of a teacher towards the pupil as a person being the main and the most important subject of the education process. The results of education depend also strongly on the engagement and conscious acceptance of the didactic goals by the pupil. A single biblical catechesis realised in the course of the religion teaching is an element of biblical formation planned in the systematic and well-ordered way for the whole period of school education. A teacher cannot present basic biblical knowledge to his/her pupils during even the most skilfully given biblical catechesis. Moreover, the properly given biblical catechesis exclude such a possibility. Each lesson should lead to greater and greater self-dependence of pupils in gaining knowledge and skills of working with biblical texts. This goal can be obtained only if there are applied the didactic principles of teaching dealing with pupils' activity. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject katecheza biblijna pl_PL
dc.subject katecheci pl_PL
dc.subject dydaktyka pl_PL
dc.subject aktywność pl_PL
dc.subject ludzkie działanie pl_PL
dc.subject uczniowie pl_PL
dc.subject szkolnictwo pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject formacja pl_PL
dc.subject formacja biblijna pl_PL
dc.subject nauka pl_PL
dc.subject teaching religion en
dc.subject education en
dc.subject catechesis en
dc.subject biblical catechesis en
dc.subject catechists en
dc.subject human acting en
dc.subject students en
dc.subject schooling en
dc.subject Church en
dc.subject formation en
dc.subject biblical formation en
dc.subject study en
dc.subject działanie pl_PL
dc.subject act en
dc.title Dydaktyczne zasady nauczania związane z działaniami ucznia w procesie kształcenia w katechezie biblijnej pl_PL
dc.title.alternative Didactic principles of teaching dealing with pupils' activity during education process in biblical catechesis en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas