Repozytorium Theo-logos

Osoby niepełnosprawne intelektualnie a świat wartości

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kościółek, Maria
dc.date.accessioned 2022-12-13T08:25:44Z
dc.date.available 2022-12-13T08:25:44Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2005, R. 9 (27), Nr. 16 (60), s. 47-64. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/2215
dc.description.abstract Axiological and teleological changes which are taking place in pedagogical sciences at present are reflected also in special education area. According to W. Dykcik, “the aim of work with an intellectually disabled student is the creation of a specified world of values and attitudes, orientations and life goals of every person such as: to be, to have, to want, to work, to live together” In practice this aim can be reached by aiming the upbringing and education of an intellectually disabled student towards values by making it possible for him or her to meet values, experience values and introduce them in everyday life. According to psychologists and special pedagogues, it is very important for the intellectually challenged to accept a system of moral and social values which is commonly accepted by people as this is the basis of personal development and proper course of social interactions' process. Preparing a disabled person to life one takes into consideration also the shaping of emotional sensitivity and other skills that have effect on better social functioning of disabled students. Such functioning shall in turn be the indication of the degree of their social adaptation, acceptance and adaptation in society. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject niepełnosprawność pl_PL
dc.subject niepełnosprawność intelektualna pl_PL
dc.subject oligofrenia pl_PL
dc.subject wartości pl_PL
dc.subject moralność pl_PL
dc.subject społeczeństwo pl_PL
dc.subject badania pl_PL
dc.subject funkcjonowanie psychospołeczne pl_PL
dc.subject otoczenie społeczne pl_PL
dc.subject dyspozycje społeczno-moralne pl_PL
dc.subject wrażliwość pl_PL
dc.subject wrażliwość moralna pl_PL
dc.subject edukacja aksjologiczna pl_PL
dc.subject wrażliwość emocjonalna pl_PL
dc.subject empatia pl_PL
dc.subject wychowanie religijne pl_PL
dc.subject disability en
dc.subject intellectual disability en
dc.subject oligophrenia en
dc.subject values en
dc.subject morality en
dc.subject society en
dc.subject research en
dc.subject sensitivity en
dc.subject moral sensitivity en
dc.subject emotional sensitivity en
dc.subject empathy en
dc.subject religious upbringing en
dc.subject etyka pl_PL
dc.subject ethics en
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject upbringing en
dc.title Osoby niepełnosprawne intelektualnie a świat wartości pl_PL
dc.title.alternative Intelectually Disabled People and the World of Values en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas