Repozytorium Theo-logos

Pedagogiczny wymiar nauczania Jana Pawła II – inspiracje i wyzwania dla dialogu edukacyjnego

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Śnieżyński, Marian
dc.date.accessioned 2023-01-09T10:21:13Z
dc.date.available 2023-01-09T10:21:13Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2008, R. 12 (30), Nr 22 (66), s. 267-278. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/2935
dc.description Zawiera schemat. pl_PL
dc.description.abstract John Paul II was a master of the dialog. On every meeting, especially with young people, he was speaking to all together but also to every one separately. He treated everyone as a unique person. The meetings had relational character and were characterized by respect, goodness, understanding and love to other people. His office of word had a dialog style. Guided by the Pope's teaching, I worked out an idea of educational dialog, which consists of communication, interpersonal relations, and common discovering of the truth. Research performed in years 2004-2006 proved that a modem school still prefers educational monologue. Preparation of pupils and students for dialogue, taking this difficult challenge with them is an urgent task, which should be immediately realized in the everyday life. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Jan Paweł II pl_PL
dc.subject Karol Wojtyła pl_PL
dc.subject papieże pl_PL
dc.subject kapłani pl_PL
dc.subject duchowieństwo pl_PL
dc.subject nauczanie pl_PL
dc.subject pedagogia pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject dialog pl_PL
dc.subject dialog edukacyjny pl_PL
dc.subject relacje międzyosobowe pl_PL
dc.subject relacje pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject uczniowie pl_PL
dc.subject pedagodzy pl_PL
dc.subject nauczyciele pl_PL
dc.subject John Paul II en
dc.subject popes en
dc.subject clergy en
dc.subject priesthood en
dc.subject teaching en
dc.subject pedagogy en
dc.subject education en
dc.subject dialogue en
dc.subject interpersonal relationships en
dc.subject relationships en
dc.subject communication en
dc.subject students en
dc.subject pedagogues en
dc.subject teachers en
dc.title Pedagogiczny wymiar nauczania Jana Pawła II – inspiracje i wyzwania dla dialogu edukacyjnego pl_PL
dc.title.alternative Pedagogical dimension of John Paul II's teaching inspirations and challenges for the educational dialogue en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas