Repozytorium Theo-logos

Wiedzieć – zdobywanie wiedzy przez nauczyciela religii i katechetę. W kierunku formacji intelektualnej

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Stala, Józef
dc.date.accessioned 2023-02-02T10:23:11Z
dc.date.available 2023-02-02T10:23:11Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2011, R. 15 (33), Nr 29 (73), s. 307-320. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/3482
dc.description.abstract The religion teacher and catechist must constantly expand his knowledge and expertise. Further training in the intellectual area leads to full understanding of a message which religion teacher and catechist is to communicate and contributes to understanding the recipient of the message and the social context in which he lives. In order to best fulfill this responsibility, especially in modern times, the religion teacher and catechist needs solid education, which should take into account and harmoniously integrate being, knowledge and skill. These are the areas of life of the religion teacher and catechist which he must continue to improve to preserve what is special in its identity and mission. Therefore, the article attempts to clarify the issue of “to know” that is, questions about the acquisition of knowledge by the teacher of religion and catechist and to explore the current state of intellectual formation. This applies to what the religion teacher and catechist must know in order to perform his duties well. Therefore, the article shows intellectual formation of the religion teacher and catechist, especially in the biblical, ecclesial, liturgical and existential-cultural dimension. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject nauczyciele pl_PL
dc.subject nauczanie pl_PL
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject wiedza pl_PL
dc.subject formacja pl_PL
dc.subject formacja intelektualna pl_PL
dc.subject katechizacja pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject formacja katechetów pl_PL
dc.subject nauczyciele religii pl_PL
dc.subject duchowość pl_PL
dc.subject Biblia pl_PL
dc.subject Pismo Święte pl_PL
dc.subject Słowo Boże pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject tradycja pl_PL
dc.subject liturgia pl_PL
dc.subject teachers en
dc.subject teaching en
dc.subject teaching religion en
dc.subject knowledge en
dc.subject formation en
dc.subject intellectual formation en
dc.subject catechesis en
dc.subject teachers of religion en
dc.subject spirituality en
dc.subject Bible en
dc.subject Word of God en
dc.subject Church en
dc.subject tradition en
dc.subject liturgy en
dc.title Wiedzieć – zdobywanie wiedzy przez nauczyciela religii i katechetę. W kierunku formacji intelektualnej pl_PL
dc.title.alternative To Know – Acquiring Knowledge by the Teacher of Religion and Catechist. Towards Intellectual Formation en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas