Repozytorium Theo-logos

Czy Kościół może mówić językiem mediów? Podsumowanie badań jakościowych dotyczących przekazu przesłań religijnych

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Rončáková, Terézia
dc.date.accessioned 2022-08-11T08:03:05Z
dc.date.available 2022-08-11T08:03:05Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Colloquia Theologica Ottoniana, 2012, nr 2, s. 163-186. pl_PL
dc.identifier.issn 1731-0555
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/349
dc.description Autor tłumaczenia streszczenia: Terézia Rončáková. pl_PL
dc.description.abstract The study deals with the findings of the multiyear research of the media language applicability for the religious messages transmission. The researchers used qualitative methods of content analysis and group discussions. In its two main parts the research was aimed at 1. the analysis of the shift in the ideological basis, on which the original religious messages and the worked media messages are staying, and 2. the comparison of the inherent media and religious communication system characteristics. In the offered final synthesis the author shows 1. the importance of the personal predisposition of the communicator in such a type of the communication, 2. the presence of the ideological polarization in it, 3. the role of the journalistic form in the contact with the religious message, 4. some aspects of the language question, 5. the argumentation style in this communication, closely connected with the identity of the message, 6. the possibilities and limits in the evangelistic action of the media, 7. the significance of the personal question (in the view of the competences and motivation) in such a communication and 8. the need not to neglect the social dimension of the religious messages - on behalf of their more efficient spreading. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego pl_PL
dc.rights Attribution-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject media pl_PL
dc.subject religion en
dc.subject language en
dc.subject ideology en
dc.subject identity en
dc.subject evangelization en
dc.subject język pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject ideologia pl_PL
dc.subject ewangelizacja pl_PL
dc.subject tożsamość pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject komunikat pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject Church en
dc.subject communication en
dc.title Czy Kościół może mówić językiem mediów? Podsumowanie badań jakościowych dotyczących przekazu przesłań religijnych pl_PL
dc.title.alternative Is the church able to speak the media language? The findings of the qualitative research about the possibilities in the religious messages transmission in the media en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas