Repozytorium Theo-logos

Komunikacja w mediach według Jana Pawła II. Studium przypadku

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Szczepaniak, Maciej
dc.date.accessioned 2023-03-10T07:55:29Z
dc.date.available 2023-03-10T07:55:29Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2020, R. 24, Nr 2 (60), s. 99-114. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/4905
dc.description.abstract Jan Paweł II widział w mass mediach prawdziwą rewolucją kulturową – pierwszy współczesny areopag – na którym nieustannie dokonuje się wymiana informacji, idei i wartości. Z perspektywy czasu warto zadać pytanie, czy papież realizował postulat posługiwania się techniką współczesnej komunikacji jako integralną częścią działalności Kościoła? Autor skupia się na dwóch znamiennych wydarzeniach – modlitwie przy Ścianie Płaczu w Jerozolimie i wołaniu o pokój w przededniu wybuchu II wojny w Zatoce Perskiej. Artykuł pokazuje, że potencjał komunikacyjny Jana Pawła II wypływał z jego osobowości nacechowanej historią własnych, osobistych przeżyć. pl_PL
dc.description.abstract John Paul II saw the mass media as a real cultural revolution – the first modern Areopagus, where a constant exchange of information, ideas and values takes place. From the perspective of time it is worthwhile to ask whether the Pope realized the postulate of using the modern communication technology as an integral part of the Church’s activity. The author focuses on two characteristic events – the Pope’s prayer at the Western Wall in Jerusalem and his appeal for peace on the eve of the Second Gulf War. The paper shows that John Paul II’s communication potential issued from his personality characterized by the history of his own personal experiences. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Jan Paweł II pl_PL
dc.subject Karol Wojtyła pl_PL
dc.subject papieże pl_PL
dc.subject kapłani pl_PL
dc.subject duchowieństwo pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject obraz w komunikacji pl_PL
dc.subject słowo w komunikacji pl_PL
dc.subject obraz pl_PL
dc.subject słowo pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject John Paul II en
dc.subject popes en
dc.subject clergy en
dc.subject priesthood en
dc.subject communication en
dc.subject mass media en
dc.subject words in communication en
dc.subject pictures in communication en
dc.subject image en
dc.subject word en
dc.subject Church en
dc.title Komunikacja w mediach według Jana Pawła II. Studium przypadku pl_PL
dc.title.alternative Communication in Media According to John Paul II. Case Study en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas