Repozytorium Theo-logos

Topicality of John Paul II’s Pedagogical Message

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Rynio, Alina
dc.date.accessioned 2023-03-29T13:10:15Z
dc.date.available 2023-03-29T13:10:15Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation The Person and the Challenges, 2012, Vol. 2, No. 1, p. 77-92. pl_PL
dc.identifier.issn 2083-8018
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5614
dc.description Artykuł w języku angielskim. pl_PL
dc.description.abstract The purpose of this study is to outline the sources and aspects of the timesurpassing topicality of the Pope’s vision of integral education apparent in his anthropological, permeated with faith, reflection on man. In his vision, the internal perception conditions the integral education of man. The research confirms the thesis that the Pope’s pedagogy assumes an “adequate anthropology” and opens the human heart to the objective order of truth, including truth about Christ as “the centre of the universe and of history” (Redemptor hominis, 1) and to the fundamental truth about man. The Pope’s pedagogy with its anthropological grounding is topical due to the fact that it offers, contemporary times permitting, a complete vision of human education. This vision goes against the culture of lost faith, dehumanisation, nihilism, and existential cynicism, and also against axiological relativism. In this vision, science, technology, art, peace, justice, God, true religion, nature, grace, faith, hope and love are not in complementary distribution, but complement each other. The timeless source of the topical quality of the Pope’s pedagogical message appears to reside in the compatibility and completeness of the human image it provides. It investigates the complex matter of education and the individual story of shaping personalities of outstanding individuals. With due respect and unanticipated amazement, it also provides an outline of the Catholic interpretation of education and the human condition. en
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher The Pontifical University of John Paul II in Cracow pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject John Paul II en
dc.subject popes en
dc.subject clergy en
dc.subject priesthood en
dc.subject education en
dc.subject essence of education en
dc.subject integrality en
dc.subject novelty en
dc.subject clarity en
dc.subject topical quality en
dc.subject methodology en
dc.subject concreteness en
dc.subject communality en
dc.subject topicality en
dc.subject theological sources en
dc.subject anthropological sources en
dc.subject pedagogy en
dc.subject anthropology en
dc.subject Jan Paweł II pl_PL
dc.subject Karol Wojtyła pl_PL
dc.subject papieże pl_PL
dc.subject kapłani pl_PL
dc.subject duchowieństwo pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject istota edukacji pl_PL
dc.subject integralność pl_PL
dc.subject nowość pl_PL
dc.subject przejrzystość pl_PL
dc.subject metodologia pl_PL
dc.subject konkretność pl_PL
dc.subject wspólnotowość pl_PL
dc.subject tematyczność pl_PL
dc.subject źródła teologiczne pl_PL
dc.subject źródła antropologiczne pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject antropologia pl_PL
dc.title Topicality of John Paul II’s Pedagogical Message en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas