Repozytorium Theo-logos

Die Freiheit – das besondere Kennzeichen einer modernen Jugenderziehung

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Stala, Józef
dc.date.accessioned 2023-03-31T07:54:15Z
dc.date.available 2023-03-31T07:54:15Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation The Person and the Challenges, 2013, Vol. 3, No. 2, p. 193-207. pl_PL
dc.identifier.issn 2083-8018
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5745
dc.description Artykuł w języku niemieckim. pl_PL
dc.description.abstract The author of the article struggles with a paradox: the post-modern age which views itself as pluralistic nonetheless appears to yearn for upbringing. At the beginning of XXI century, the dissonance between human development, full participation in a wide range of spiritual culture and a tendency to strictly technical education, oriented mainly on efficiency and profits appears in a full range. In this context it is important to educate young people in the responsible use of the gift of freedom. The author of this article presents freedom as a characteristic sign of youth education in the present century. He also shows the pluralism of values and upbringing aimed towards freedom. The author also underlines the Christian approach to freedom, understood as both a gift and a task received from God. Pedagogy of freedom is not a question of transmitting human knowledge, even of the highest kind; it is rather a question of responsibly communicating with God and people. God Himself used a pedagogy that must continue to be a model for the pedagogy of freedom. en
dc.language.iso de pl_PL
dc.publisher The Pontifical University of John Paul II in Cracow pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject upbringing en
dc.subject youth en
dc.subject freedom en
dc.subject education en
dc.subject post-modernism en
dc.subject development en
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject młodzież pl_PL
dc.subject wolność pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject postmodernizm pl_PL
dc.subject rozwój pl_PL
dc.subject Erziehung de
dc.subject Jugend de
dc.subject Freiheit de
dc.subject Bildung de
dc.subject Postmoderne de
dc.subject Entwicklung de
dc.title Die Freiheit – das besondere Kennzeichen einer modernen Jugenderziehung de
dc.title.alternative Freedom – a Special Sign of Youth Modern Education en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas