Repozytorium Theo-logos

Z wyrazami szacunku – czyli o komunikacji, która buduje a nie rujnuje w kontekście relacji wychowawczej

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Muńko, Dominika
dc.date.accessioned 2023-03-31T13:09:23Z
dc.date.available 2023-03-31T13:09:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Studia Paradyskie, 2017, t. 27, s. 225–235. pl_PL
dc.identifier.issn 0860-8539
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5795
dc.description.abstract Komunikacja interpersonalna jest procesem społecznym realizującym się między jednostkami. Znamionuje ją swoisty dynamizm, gdyż polega ona na odbiorze, przyjęciu, zrozumieniu oraz interpretacji informacji, które to dokonują się we wspólnocie zawiązującej się pomiędzy uczestnikami procesu. Jest ona zjawiskiem nieodwracalnym i towarzyszącym ludziom od narodzin aż do śmierci. Jej nieodzownym elementem i trwałym spoiwem powinien być szacunek. W odniesieniu do relacji wychowawczej komunikację opartą na szacunku uznać należy za jeden z predyktorów jej jakości. pl_PL
dc.description.abstract Interpersonal communication is a social process between individuals. It is characterized by a specific dynamism, because it consists of the reception, acceptance, understanding and interpretation of information, which takes place in the community of participants of the cycle. It is an irreversible phenomenon that accompanies people from birth to death. Its indispensable element and durable bond should be respect. Regarding to the educational relationship based on respect, communication should be considered as one of the predictors of its quality. pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej pl_PL
dc.rights Attribution-ShareAlike 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ *
dc.subject szacunek pl_PL
dc.subject cnoty pl_PL
dc.subject sprawiedliwość pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject komunikacja interpersonalna pl_PL
dc.subject respect pl_PL
dc.subject virtues pl_PL
dc.subject justice pl_PL
dc.subject communication pl_PL
dc.subject interpersonal communication pl_PL
dc.subject educational relationship pl_PL
dc.subject relacja wychowawcza pl_PL
dc.subject relacje pl_PL
dc.subject relationships pl_PL
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject upbringing pl_PL
dc.title Z wyrazami szacunku – czyli o komunikacji, która buduje a nie rujnuje w kontekście relacji wychowawczej pl_PL
dc.title.alternative Yours faithfully – about communication that builds and does not ruin in the context of the educational relationship pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-ShareAlike 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas