Repozytorium Theo-logos

Forschung in der Spannung zwischen Erheben des Status quo und pädagogischer Realisierung einer Vision. – aufgezeigt am Beispiel Lebens-, Wert- und Sinnorientierung Jugendlicher im Hinblick auf die Verwirklichung von Inklusion

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Feiner, Franz
dc.date.accessioned 2023-04-12T06:09:06Z
dc.date.available 2023-04-12T06:09:06Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation The Person and the Challenges, 2014, Vol. 4, No. 1, p. 113-139. pl_PL
dc.identifier.issn 2083-8018
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5919
dc.description Artykuł w języku niemieckim. pl_PL
dc.description.abstract In the article, the current KPH Graz Jugendwertestudie is displayed: • In the historical development process, as a research from the „Firmungsstudie” to the intercultural and inter-religious Values Study • Classified in an interdisciplinary question, namely the sense and value of life • Tolerance was established as a fundamental value regarding the study • The “more” of “tolerance”, namely the “acceptance” from the religions, for example the Islam in terms of the “Projekt Weltethos” (project world ethos) (H. Küng), where all religions shall use their ethical potential for the world’s future. • The learning of empathy and solidarity is viewed in an European dimension and is based on the vision of a worldwide inclusive society and a concretization of “steps into the future” is indicated too. The current European research project ETHOS has investigated the needs of all stakeholders (children, students, teachers, parents) and has developed holistic pedagogical-didactic materials for the age group of 3 to 15. • The inspiring principles of the Catholic Social Doctrine as a major impetus towards a “planetarischen Bewusstseins“ (planetary consciousness) (L. Boff) are going to be included, where we see ourselves as “citizens of the world” and can understand and help to form a new, more inclusive society. en
dc.language.iso de pl_PL
dc.publisher The Pontifical University of John Paul II in Cracow pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject inclusion en
dc.subject values en
dc.subject religious values en
dc.subject religion en
dc.subject sense of life en
dc.subject value of life en
dc.subject youth en
dc.subject empathy en
dc.subject solidarity en
dc.subject education en
dc.subject pedagogy en
dc.subject life en
dc.subject Catholic Social Doctrine en
dc.subject tolerance en
dc.subject integracja pl_PL
dc.subject wartości pl_PL
dc.subject wartości religijne pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject sens życia pl_PL
dc.subject wartość życia pl_PL
dc.subject młodzież pl_PL
dc.subject empatia pl_PL
dc.subject solidarność pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject życie pl_PL
dc.subject Katolicka Nauka Społeczna pl_PL
dc.subject tolerancja pl_PL
dc.subject meaning of life en
dc.title Forschung in der Spannung zwischen Erheben des Status quo und pädagogischer Realisierung einer Vision. – aufgezeigt am Beispiel Lebens-, Wert- und Sinnorientierung Jugendlicher im Hinblick auf die Verwirklichung von Inklusion de
dc.title.alternative Research in the tension between measuring the educational status quo and a pedagogical realization of a vision – demonstrated by the example of orientation concerning the life, value and sense of adolescents with regard to the implementation of inclusion en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas