Repozytorium Theo-logos

Religious Education at Preschool. Main Assumptions and Kindergarten Teachers’ Opinions

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Osewska, Elżbieta
dc.date.accessioned 2023-04-17T07:23:46Z
dc.date.available 2023-04-17T07:23:46Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation The Person and the Challenges, 2018, Vol. 8, No. 2, p. 109-120. pl_PL
dc.identifier.issn 2083-8018
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/6259
dc.description.abstract The historical, political, social and cultural issues of the past have strongly impacted upon the current Religious Education at preschools in Poland. In the beginning of sociopolitical transformation of Poland the confessional nature of Religious Education was one of the demands presented not only by the Church, but also by society. Today, even the presence of Religious Education is discussed. In order to understand better the arguments supporting Religious Education at preschools in Poland, this article will provide kindergarten teachers’ opinions on the basis of a research survey, which was conducted among preschool teachers from Malopolska and Silesia region in April and May 2018. en
dc.language.iso en pl_PL
dc.publisher The Pontifical University of John Paul II in Cracow pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject religious education en
dc.subject preschool environment en
dc.subject preschool en
dc.subject kindergarten en
dc.subject values-based education en
dc.subject education en
dc.subject teachers en
dc.subject society en
dc.subject Poland en
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject środowisko przedszkolne pl_PL
dc.subject przedszkole pl_PL
dc.subject wychowanie oparte na wartościach pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject nauczyciele pl_PL
dc.subject społeczeństwo pl_PL
dc.subject Polska pl_PL
dc.subject wartości pl_PL
dc.subject values en
dc.subject wychowanie pl_PL
dc.subject upbringing en
dc.title Religious Education at Preschool. Main Assumptions and Kindergarten Teachers’ Opinions en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas