Repozytorium Theo-logos

Osoba, moralność, mass media

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Jęczeń, Jarosław
dc.date.accessioned 2023-06-13T06:09:45Z
dc.date.available 2023-06-13T06:09:45Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Roczniki Nauk o Rodzinie, 2011, T. 3(58), s. 55-64. pl_PL
dc.identifier.issn 2081-2078
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/8058
dc.description Summary translated by / Autor tłumaczenia streszczenia: Tadeusz Karłowicz. pl_PL
dc.description.abstract A person and morality are inseparable because all human activity has its axiological aspect. Similarly, all human activity, both verbal and non-verbal is the way to communicate with other people or with the external world. It applies to direct person to person communication and also to mass media communication. Besides the above, each activity has its aim and means to attain the aim. The article analyses the question of what relations bind a person, morality and mass media, as indicated in the title. To what extent they are in line with Immanuel Kant’s personal norm: “may a human never be the means of your actions, but the aim” or with Karol Wojtyła’s personal norm, which is a specific postulate of human affirmation for the sake of humans themselves: a person can never be the means to attain the aim, because this would violate the person’s dignity. The idea of the personal norm and Wojtyła’s personal anthropology with the perspective of “a person and person’s deed” allow us to present these relations in the article. pl_PL
dc.description.sponsorship Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Towarzystwo Naukowe KUL pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject osoba pl_PL
dc.subject człowiek pl_PL
dc.subject moralność pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject makrokosmos personalno-moralny pl_PL
dc.subject mikrokosmos personalno-moralny pl_PL
dc.subject person pl_PL
dc.subject human pl_PL
dc.subject morality pl_PL
dc.subject communication pl_PL
dc.subject mass media pl_PL
dc.subject personal-moral macrocosm pl_PL
dc.subject personal-moral microcosm pl_PL
dc.title Osoba, moralność, mass media pl_PL
dc.title.alternative Person, Morality and Mass Media pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas