Repozytorium Theo-logos

Second Life. Gry wirtualne – szansa czy zagrożenie?

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Jęczeń, Jarosław
dc.date.accessioned 2023-06-15T09:34:57Z
dc.date.available 2023-06-15T09:34:57Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Roczniki Nauk o Rodzinie i Pracy Socjalnej, 2012, T. 4(59), s. 313-320. pl_PL
dc.identifier.issn 2081-2078
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/8218
dc.description Summary translated by / Autor tłumaczenia streszczenia: Jarosław Jęczeń. pl_PL
dc.description.abstract Recent years have belonged to the generation of people whose basic form of entertainment is the digital play. For some people games may be the source of entertainment, information, education or even religious life in a deeper form and evangelization, whilst for others this is the way leading to isolation from the family and society, addiction, deterioration of the marriage life, depravation of parental rights, illness or even crime. Thus we can speak about chances as well as threats for mankind the virtual reality games bring about. The latter stem from the fact that games occupy a substantial part of the player’s life: the world of games; the virtual world intrudes into the real world so much, that the player is deprived of a part of his real life and on numerous occasions deprived of his „here and now” identity. The virtual world makes it possible to escape from one’s own identity through the construction of some other identity; the identity that is often irresponsible and hypocritical. It appears that the dividing line of understanding what the virtual world and new media should be has been violated. Where are the borders of the real and the virtual world? The answers to the questions are to be found in the subsidiary principle and the moral order in the real and the virtual world. pl_PL
dc.description.sponsorship Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Towarzystwo Naukowe KUL pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Second Life pl_PL
dc.subject gry wirtualne pl_PL
dc.subject gry komputerowe pl_PL
dc.subject zasada pomocniczości pl_PL
dc.subject porządek moralny pl_PL
dc.subject rozrywka pl_PL
dc.subject internet pl_PL
dc.subject przestępstwo pl_PL
dc.subject świat wirtualny pl_PL
dc.subject świat realny pl_PL
dc.subject człowiek pl_PL
dc.subject osoba pl_PL
dc.subject wolność pl_PL
dc.subject moralność pl_PL
dc.subject virtual games pl_PL
dc.subject computer games pl_PL
dc.subject subsidiary principle pl_PL
dc.subject moral order pl_PL
dc.subject entertainment pl_PL
dc.subject crime pl_PL
dc.subject virtual world pl_PL
dc.subject real world pl_PL
dc.subject human pl_PL
dc.subject person pl_PL
dc.subject freedom pl_PL
dc.subject morality pl_PL
dc.subject szansa pl_PL
dc.subject chance pl_PL
dc.subject zagrożenie pl_PL
dc.subject danger pl_PL
dc.title Second Life. Gry wirtualne – szansa czy zagrożenie? pl_PL
dc.title.alternative Second Life. Virtual Games – a Chance or a Threat? pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas