Repozytorium Theo-logos

Koncepcja odpowiedzialności mass mediów w myśli Denisa Mcquaila

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Jęczeń, Jarosław
dc.contributor.author Zielińska-Król, Katarzyna
dc.date.accessioned 2023-06-15T09:37:02Z
dc.date.available 2023-06-15T09:37:02Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Roczniki Nauk o Rodzinie i Pracy Socjalnej, 2012, T. 4(59), s. 285-298. pl_PL
dc.identifier.issn 2081-2078
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/8220
dc.description Summary translated by / Autor tłumaczenia streszczenia: Katarzyna Zielińska-Król. pl_PL
dc.description.abstract Our perception of reality is subjective. Each person perceives reality in a different way, experiencing only a fraction of it. And yet we believe, or rather we want to believe, that there is an objective reality. Today one needs an extensive knowledge so as not to get lost in the hotchpotch of information provided by the modern media, and to find the information essential for us. Subconsciously, we are looking for an authority to provide us with an interpretation of reality, explanation, personal opinions and even instructions on how to understand it. Mass media have taken up this role in the modern, technologically developed society. The belief in the omniscient media drives people to perceive the media-generated images and news as more real than their own life experiences. Not without a reason the media consciously resort to manipulation. There is a conviction that one can rule over people by gaining power over their imagination. An average receiver of the 21st century media is a perfect target for the modern television, Internet, video games, etc; overworked, tired and stressed, s/he will trust the media and the information they provide. And again we come back to the question of whether it is the media that create the world, or is it the world that shapes the mass media? Whatever the answer, we arrive at further questions: the question of responsibility in the communication process, responsibility for spreading honest and reliable information, and responsibility for creating social relationships. pl_PL
dc.description.sponsorship Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Towarzystwo Naukowe KUL pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject odpowiedzialność pl_PL
dc.subject media pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject wpływ mediów pl_PL
dc.subject perswazja pl_PL
dc.subject manipulacja pl_PL
dc.subject informacje pl_PL
dc.subject reklama pl_PL
dc.subject Denis McQuail pl_PL
dc.subject odpowiedzialność mediów pl_PL
dc.subject wolność pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject odpowiedzialność społeczna pl_PL
dc.subject responsibility pl_PL
dc.subject mass media pl_PL
dc.subject media influence pl_PL
dc.subject persuasion pl_PL
dc.subject manipulation pl_PL
dc.subject information pl_PL
dc.subject advertisement pl_PL
dc.subject media responsibility pl_PL
dc.subject freedom pl_PL
dc.subject communication pl_PL
dc.subject social responsibility pl_PL
dc.title Koncepcja odpowiedzialności mass mediów w myśli Denisa Mcquaila pl_PL
dc.title.alternative The Concept of Mass Media’s Responsibility According to Denis Mcquail pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas