Repozytorium Theo-logos

Tożsamość nauczycieli religii i ich opinie na temat wybranych aspektów edukacji religijnej w Polsce

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Mąkosa, Paweł
dc.date.accessioned 2023-06-26T07:34:27Z
dc.date.available 2023-06-26T07:34:27Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Roczniki Pastoralno-Katechetyczne, 2009, T. 1 (56), s. 117-131. pl_PL
dc.identifier.issn 2081-1829
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/8636
dc.description Zawiera tabele. Summary translated by / Autor tłumaczenia streszczenia: Tadeusz Karłowicz. pl_PL
dc.description.abstract The efficiency of religious education depends on a variety of factors, including, to a large degree, the identity and competence of religion teachers and catechists. For this reason it is necessary to work out new, ever more efficient ways to form the staff of teachers. This is to be aided also by empirical studies that are conducted in this field. The article presents the results of studies of a two hundred-person group of religion teachers working in the Radom diocese. The results confirm high moral-religious as well as didactic-methodic qualifications of the subjects, who are devoted Catholics and treat teaching religion as the realization of their own Christian vocation. They understand in the proper way the conception of teaching religion that is binding in Poland and they realize the postulates of methodic pluralism. pl_PL
dc.description.sponsorship Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II pl_PL
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Towarzystwo Naukowe KUL pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject dydaktyka pl_PL
dc.subject edukacja pl_PL
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject nauczanie religii pl_PL
dc.subject katecheza pl_PL
dc.subject katecheci pl_PL
dc.subject badania pl_PL
dc.subject nauczyciele religii pl_PL
dc.subject lekcje religii pl_PL
dc.subject didactics pl_PL
dc.subject education pl_PL
dc.subject religious education pl_PL
dc.subject teaching religion pl_PL
dc.subject catechesis pl_PL
dc.subject catechists pl_PL
dc.subject research pl_PL
dc.subject teachers of religion pl_PL
dc.subject lessons of religion pl_PL
dc.subject religia pl_PL
dc.subject religion pl_PL
dc.title Tożsamość nauczycieli religii i ich opinie na temat wybranych aspektów edukacji religijnej w Polsce pl_PL
dc.title.alternative The Identity of Religion Teachers and Their Opinions on Selected Aspects of Religious Education in Poland pl_PL
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas