Repozytorium Theo-logos

Model Story Brand w procesie przygotowania homilii

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kowalski, Rafał
dc.date.accessioned 2023-03-15T07:50:26Z
dc.date.available 2023-03-15T07:50:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2021, R. 25, Nr 4 (66), s. 97-113. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5157
dc.description.abstract Tekst traktuje o możliwości i sposobach wykorzystania modelu Story Brand, stworzonego przez Donalda Millera, amerykańskiego pisarza, mówcę i biznesmana, jako pomocy w formułowaniu jasnego przekazu marketingowego dla przedstawicieli firm, przekonujących klientów do swoich produktów lub idei w procesie przygotowania homilii i kazań. Autor, zachowując kontekst nauk teologicznych, omawia poszczególne etapy, prowadzące do stworzenia atrakcyjnej i skutecznej mowy, która będzie oddziaływała na myślenie i działanie słuchaczy. Wydobywa przy tym te elementy, które mogą przyczynić się do poprawienia jakości homilii. Czytelnik zatrzymuje się przy siedmiu „przystankach” modelu SB7, które mają go doprowadzić do przygotowania skutecznego, a przede wszystkim ciekawego i trzymającego w napięciu komunikatu. Nie naruszając nauczania Kościoła na temat treści, która powinna znaleźć się w homilii, autor wskazuje jak wykorzystać osiągnięcia nauk o komunikacji dla celów homiletycznych, czego efektem będzie nadanie właściwej struktury komunikatowi, którym w tym przypadku jest jednostka przepowiadania. pl_PL
dc.description.abstract The following text regards the possibility and manners of the Story Brand model, which has been created by Donald Miller, an American writer, speaker and businessman, as assistance in forming a clear marketing message for company representatives who are trying to convince customers to their products or concepts, in the process of the preparation of homilies and sermons. The author, maintaining the context of theological sciences, discusses the individual stages leading to the creation of an appealing and efficient speech, which will affect how the listeners think and act. Simultaneously, he brings out those elements which may assist in improving the quality of the homily. The reader stops at the seven “stops” of the SB7 model, which are supposed to lead them to the preparation of an efficient, and, above all, interesting and gripping message. Without prejudice to the teaching of the Church regarding the contents which should be included in the homily, the author suggests how to use the achievements of communication sciences for homiletic purposes, the result of which will be giving a proper structure to the message, which in this case is the homily preaching. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject kaznodziejstwo pl_PL
dc.subject głoszenie Słowa Bożego pl_PL
dc.subject przygotowanie homilii pl_PL
dc.subject homilia pl_PL
dc.subject tekst perswazyjny pl_PL
dc.subject język homilii pl_PL
dc.subject ewangelizacja pl_PL
dc.subject homiletyka pl_PL
dc.subject model Story Brand pl_PL
dc.subject Donald Miller pl_PL
dc.subject komunikacja pl_PL
dc.subject preaching en
dc.subject preaching the Word of God en
dc.subject preparing homilies en
dc.subject homily en
dc.subject persuasive text en
dc.subject language of homilies en
dc.subject evangelization en
dc.subject homiletics en
dc.subject communication en
dc.subject Słowo Boże pl_PL
dc.subject Word of God en
dc.subject Story Brand Model en
dc.title Model Story Brand w procesie przygotowania homilii pl_PL
dc.title.alternative Using the Story Brand Model in the Process of Preparing Homilies and Sermons en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas