Repozytorium Theo-logos

Słowo i obraz. Homilia w transmisji audiowizualnej

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Draguła, Andrzej
dc.date.accessioned 2023-03-15T07:57:53Z
dc.date.available 2023-03-15T07:57:53Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2021, R. 25, Nr 4 (66), s. 23-41. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5162
dc.description.abstract Artykuł podejmuje problem wpływu czynnika technologicznego na percepcję homilii głoszonej podczas Mszy św. transmitowanej w radiu, telewizji czy też za pomocą streamingu internetowego. Przepowiadanie słowa Bożego jest poddane tym samym prawom, co inne transmisje live. Homilia słuchana w radiu pozbawiona jest warstwy wizualnej, a homilia transmitowana w telewizji oraz Internecie dociera do odbiorcy w wersji wizualnej zmontowanej przez reżysera obrazu. Obie formy różnią się od homilii wysłuchiwanej i oglądanej na żywo w kościele. Percepcja uwarunkowana medium, za pośrednictwem którego dokonuje się transmisja, warunkuje recepcję treści kazania. I choć skuteczność nadprzyrodzona słowa Bożego nie jest deterministycznie powiązana ze skutecznością komunikacyjną czy retoryczną, medialne pośredniczenie w odbiorze kazania nie pozostaje bez wpływu na jego skuteczność. pl_PL
dc.description.abstract The article discusses the influence of the technological factor on the perception of a homily preached during Holy Mass broadcast on the radio, television or via internet streaming. The preaching of the word of God is subject to the same laws as other live broadcasts. The homily listened to on the radio is devoid of a visual layer, and the homily broadcast on television or the Internet reaches the recipient in an edited visual version. The two forms differ from the homily heard and watched live in church. The conditioned perception of the medium through which the transmission takes place determines the reception of the content of the sermon. And although the supernatural effectiveness of the word of God is not determined by the communicative or rhetorical effectiveness, the media mediation in the reception of the sermon has an impact on its effectiveness. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject kaznodziejstwo radiowe pl_PL
dc.subject kaznodziejstwo telewizyjne pl_PL
dc.subject transmisja Mszy świętej pl_PL
dc.subject środki masowego przekazu pl_PL
dc.subject homilia pl_PL
dc.subject kaznodziejstwo pl_PL
dc.subject transmisje religijne pl_PL
dc.subject transmisja pl_PL
dc.subject słowo pl_PL
dc.subject obraz pl_PL
dc.subject radio pl_PL
dc.subject transmisje radiowe pl_PL
dc.subject telewizja pl_PL
dc.subject przekaz audiowizualny pl_PL
dc.subject radio preaching en
dc.subject TV preaching en
dc.subject Holy Mass broadcasting en
dc.subject mass media en
dc.subject homily en
dc.subject preaching en
dc.subject religious broadcasts en
dc.subject transmission en
dc.subject word en
dc.subject image en
dc.subject radio broadcasts en
dc.subject television en
dc.subject audiovisual transmission en
dc.title Słowo i obraz. Homilia w transmisji audiowizualnej pl_PL
dc.title.alternative Word and Picture. Homily in Audiovisual Broadcasting en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas