Theo-logos Repository

Zastosowanie marketingu relacji w duszpasterstwie

    A A A  

Show simple item record

dc.contributor.author Lipiec, Dariusz
dc.date.accessioned 2023-03-16T07:03:21Z
dc.date.available 2023-03-16T07:03:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Polonia Sacra, 2022, T. 26, Nr 1, s. 81-98. pl_PL
dc.identifier.issn 1428-5673
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5201
dc.description.abstract Marketing relacji polega na budowaniu długotrwałych relacji z klientem w celu dostarczania mu określonych wartości. Zmierza on do zaspokojenia potrzeb i oczekiwań klienta oraz wzbudzenia i podtrzymania jego satysfakcji. Chociaż Kościół nie jest organizacją produkcyjną ani usługową, to może wykorzystywać mechanizmy marketingu relacji w swojej posłudze. W duszpasterstwie dokonuje się segmentacji adresatów działalności Kościoła ze względu na ich potrzeby oraz sytuację religijną. W naukach o zarządzaniu wyróżnia się cztery etapy stosowania marketingu relacji: etap formacji, zarządzania, oceny wyników i ewolucji. Wszystkie one mają zastosowanie w duszpasterstwie katolickim. pl_PL
dc.description.abstract Relationship marketing consists in building long-term customer relationships in order to provide the customer with certain values. It aims to satisfy the customer’s needs and expectations as well as creating and fostering his satisfaction. Although the Church is not an organization which provides certain products or services, she can make use of relationship marketing mechanisms in her ministry. Pastoral care uses the segmentation of “customers” – the addressees of the Church’s ministry, on the basis of their needs and their religious conditions. Marketing sciences indicate four stages of relationship marketing: formation, management, evaluation of results and evolution. All of these are used in Catholic pastoral care. en
dc.language.iso pl pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject marketing relacji pl_PL
dc.subject duszpasterstwo pl_PL
dc.subject marketing partnerski pl_PL
dc.subject Kościół pl_PL
dc.subject marketing pl_PL
dc.subject relacje pl_PL
dc.subject organizacja duszpasterstwa pl_PL
dc.subject opieka duszpasterska pl_PL
dc.subject relationship marketing en
dc.subject pastoral care en
dc.subject ministry en
dc.subject affiliate marketing en
dc.subject Church en
dc.subject relationships en
dc.subject organisation of pastoral care en
dc.title Zastosowanie marketingu relacji w duszpasterstwie pl_PL
dc.title.alternative The Use of Relationship Marketing in Pastoral Care en
dc.type Article pl_PL


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Search Theo-logos


Advanced Search

Browse

My Account

Like us